Clean Motion lanserar ny webbplats och förnyad varumärkesidentitet

Rättelse: Korrigerad länk till webbplats: cleanmotion.se

JONSERED, SVERIGE - 30 september 2022. Idag presenterade Clean Motion en uppdaterad varumärkesidentitet och lanserade en ny webbplats. Uppdateringen är en del inför premiären av EVIG, företagets nya eldrivna, urbana leveransfordon som presenteras i Göteborg den 20 oktober 2022.

Den svenska elfordonstillverkaren Clean Motion presenterade i september 2021 att de startade utvecklingen av ett solcellsdrivet, urbant elfordon som riktar sig till sista leverans och serviceföretag i städer.

Under det gångna året har Clean Motion utvecklat det nya fordonet tillsammans med kommersiella partners för att anpassa det för marknaden. Fordonet, som fått namnet EVIG, kommer att presenteras för första gången vid lanseringen i Göteborg den 20 oktober 2022.

Som en del av strategin har man nu förnyat sin varumärkesidentiteten med syftet att kommunicera sin mission tydligare, och stärka vad Clean Motion står för – rent, enkelt och effektivt.

Den nya varumärkesidentiteten kombinerar varmare jordnära toner som återspeglar hållbarhetsfokuset och en monokrom bas som kopplar an till de rena och nordiska rötterna. Logotypen har rena, skarpa linjer, som representerar den grundläggande designfilosofin - enkelhet.

Från och med idag är varumärketsidentiteten synlig på den nya webbplatsen. Där kan du få en överblick av vad Clean Motion är, vägen framåt samt den senaste nyhets- och produktinformationen.
Från och med den 20 oktober kommer man även kunna beställa EVIG för leverans 2023, genom den inbyggda konfiguratorn på webbplatsen.

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Email: christoffer@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: cleanmotion.se

Om EVIG
EVIG är företagets nästa urbana elfordon, speciellt skräddarsytt för varudistribution i städer och laddar sig själv med hjälp av solen. www.cleanmotion.se/evig

Clean Motion - Brand identity