Auriant Mining AB (publ.) tillkännager finansdirektörens avgång

Vladimir Vorushkin, finansdirektör för Auriant Mining AB (publ.) (“Bolaget”) sedan augusti 2020, har meddelat styrelsen att han avgår från sin tjänst av personliga skäl. Den 17 oktober blir den sista arbetsdag för herr Vorushkin.

"Jag skulle vilja tacka Vladimir för hans arbete som finansdirektör under de senaste två åren och önska honom all framgång i hans karriär framöver", säger Danilo Lange, Bolagets VD.

Bolaget kommer att försöka anställa en ny finansdirektör så snart som möjligt och har påbörjat rekryteringsprocessen. Under tiden kommer finansdirektörens uppgifter att utföras av Danilo Lange, VD.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information besök www.gwkapital.se.

Annex A_Press-release_CFO resignation_SWE