Kommuniké från Auriant Mining AB (publ):s extra bolagsstämma den 28 december 2022

Auriant Mining AB (publ) höll under onsdagen den 28 december 2022 sin extra bolagsstämma. Extra bolagsstämman genomfördes enbart genom förhandsröstning, utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud och utomstående i enlighet med lagen (2022:121) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor.

Det huvudsakliga beslut som fattades vid bolagsstämman var följande. För mer detaljerad information om innehållet i besluten hänvisas till kallelsen till extra bolagsstämman och de fullständiga förslagen. Kallelse till extra bolagsstämman samt fullständiga förslag finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.auriant.com.

Beslut om val av ny styrelseledamot

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att utse Thor Åhlgren som ny styrelseledamot i Auriant Mining AB (publ) intill slutet av nästa årsstämma.

Auriant Mining AB (publ):s styrelse kommer således bestå av Peter Daresbury (ordförande), Preston Haskell, Jukka Pitkäjärvi och Thor Åhlgren.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD Tel: +7 495 109 02 82
e-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB

Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213
Website: www.auriant.com

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant Mining AB, för mer information besök www.gwkapital.se.

Auriant Mining AB - Kommuniké  från extra bolagsstämma  2022 (SWE)