Efecte Oyj suunnittelee koko henkilöstön osakesäästöohjelman käynnistämistä

EFECTE OYJ -- YHTIÖTIEDOTE -- 26.1.2023 KLO 11.00

Efecte Oyj suunnittelee koko henkilöstön osakesäästöohjelman käynnistämistä

Efecte Oyj:n hallitus suunnittelee konsernin koko henkilöstön osakesäästöohjelman käyttöönottamista. Tarkoituksena on tarjota osakesäästöohjelmaa kaikille ohjelmassa määritellyille Efecten työntekijöille niissä maissa, joissa ohjelmaan osallistumiselle ei ole lainsäädännöllisiä, hallinnollisia tai verotuksellisia esteitä.

Osakesäästöohjelman tarkoituksena on tarjota konsernin henkilöstölle mahdollisuus säästää korkeintaan 8 % säännöllisestä palkastaan yhtiön osakkeiden hankintaan. Suunniteltu osakesäästöohjelma koostuisi vuosittain alkavista ohjelmakausista, joissa kussakin on säästöjakso sekä sitä seuraava omistusjakso. Osakesäästöohjelmaa tarjotaan kaikille Efecten työntekijöille. Efecte antaisi ohjelmaan osallistuville työntekijöille palkkioksi sitoutumisesta yhden lisäosakkeen (brutto) kutakin hankittua osaketta kohden. Ohjelmassa annettavien lisäosakkeiden enimmäismäärä olisi kullakin ohjelmakaudella korkeintaan noin 1 % Efecten kokonaisosakemäärästä. Hallitus hyväksyy osakesäästöohjelman lopulliset ehdot myöhemmin.

Kannustamalla työntekijöitä hankkimaan ja omistamaan yhtiön osakkeita, yhtiö pyrkii vahvistamaan Efecten osakkeenomistajien ja työntekijöiden yhteyttä sekä edistää työntekijöiden motivaatiota ja sitoutumista yhtiön toimintaan. Hallitus katsoo, että ohjelmalla olisi positiivinen vaikutus yhtiön kehitykseen tulevaisuudessa ja sitä kautta ohjelma olisi sekä osakkeenomistajien että työntekijöiden edun mukainen.

Hallituksen tarkoituksena on, että osakesäästöohjelma käynnistyisi vuoden 2023 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana.

Lisätietoja:

Taru Mäkinen
Talousjohtaja
Efecte Oyj
taru.makinen@efecte.com

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Oyj, puh. 040 579 6210

Efecte Oyj

Efecte auttaa ihmisiä digitalisoimaan ja automatisoimaan työtään. Eurooppalaiset asiakkaamme käyttävät pilvipalveluitamme toimiakseen ketterämmin, parantaakseen loppukäyttäjäkokemusta ja säästääkseen kustannuksissa. Ratkaisuitamme käytetään muun muassa IT-palvelunhallintaan ja tiketöintiin sekä työtekijäkokemuksen, liiketoiminnan työnkulkujen ja asiakaspalvelun parantamiseen. Olemme eurooppalainen vaihtoehto alamme globaaleille goljateille. Pääkonttorimme sijaitsee Suomessa ja alueelliset toimipisteemme Saksassa, Ruotsissa ja Puolassa. Efecte on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

www.efecte.com