Copenhagen Capital A/S – Forløb af udbud af 40% Præferenceaktier 2032 og betinget købstilbud vedrørende 8% Præferenceaktier 2024.

Copenhagen Capital A/S har afsluttet udbuddet af nye 40% Præferenceaktier 2032 og offentliggør hermed resultatet heraf samt resultatet af det af selskabet fremsatte betingede købstilbud til indehaverne af 8% Præferenceaktier 2024.

Selskabet har modtaget tegningsordrer svarende til alle de udbudte 12.500.000 stk. 40% Præferenceaktier 2032 à nominelt kr. 1,00, hvilket betyder at emissionen er fuldtegnet. De nye aktier er tegnet til kurs 8,32, hvilket tilfører selskabet et bruttoprovenu på kr. 104 mio. Tegningsordrerne er fordelt på mere end 300 depoter, og Copenhagen Capitals 40% Præferenceaktier 2032 har dermed opnået større interesse end selskabets 8% Præferenceaktier 2024.

Kapitalforhøjelsen forventes at blive registreret i Erhvervsstyrelsen den 1. februar 2023, hvor de nye aktier leveres i en midlertidig ISIN-kode. Aktierne vil blive optaget til handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen i ISIN-koden DK0061930641 med 3. februar 2023 som første handelsdag. Selskabets opdaterede vedtægter offentliggøres efter registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen.

Copenhagen Capital A/S har parallelt med emissionen modtaget accept af det fremsatte betingede købstilbud til selskabets eksisterende 8% Præferenceaktier 2024 med  36.113.862 stk. aktier à nominelt kr. 1,00. Tilbagekøbet sker til kurs 2,08 og koster selskabet kr. 75.116.833.

Selskabets samlede aktiekapital består derefter af 49.019.913 stk. stamaktier à nominelt kr. 1,00, 50.000.000 stk. 8% Præferenceaktier 2024 à nominelt kr. 1,00 og 12.500.000 stk. 40% Præferenceaktier 2032 á nominelt kr. 1,00. På den kommende ordinære generalforsamling vil de købte 36.113.862 stk. 8% Præferenceaktier 2032 blive foreslået annulleret.

”Vi har gennem de seneste 3 uger oplevet stor opmærksomhed omkring Copenhagen Capital og vores nye præferenceaktie. Vi er stolte af den flotte opbakning og de mange positive tilkendegivelser, vi har fået fra leverandører, kunder og medarbejdere samt eksisterende og mange nye aktionærer.” udtaler direktør Rasmus Greis.

”I en tid med uro på markederne er det afgørende, at vi med fuldtegning af emissionen nu har sikret os en stærk langsigtet kapitalstruktur, så vi hurtigt kan agere på de muligheder, der opstår” udtaler bestyrelsesformand Christian Rossing Lønberg og fortsætter ”Copenhagen Capitals forretningsmodel viser styrke, og vi ser frem til fortsat at udbetale halvdelen af EBVAT i udbytte til vores aktionærer.”

Copenhagen Capital A/S
Direktør Rasmus Greis
Telefon: +45 70271060
Email: rg@copenhagencapital.dk

Vedhæftet fil

20230127 Forløb af udbud af Præferenceaktier.