TCM Group A/S: Finansielle forventninger 2023

SELSKABSMEDDELELSE

Nr. 161/2023

Tvis, 23. februar 2023

TCM Group offentliggør finansielle forventninger for 2023.

Forventningerne for 2023 er præget af en høj grad af usikkerhed med hensyn til den makroøkonomiske udvikling og den afledte effekt på efterspørgslen efter køkkener. Makroøkonomisk modvind i løbet af 2022 med høj inflation bl.a. i forlængelse af krigen i Ukraine, højere energiomkostninger, højere renter m.v. har ført til en afmatning af det danske boligmarked med et markant fald i antal solgte boliger og ordreindgangen på nybyggeri. Dette har påvirket køkkenmarkedet med lavere efterspørgsel, især inden for B2C. Som en konsekvens af ovenstående forventer vi lavere aktivitet i 2023 generelt, og vi forventer, at B2C-salget vil fortsætte med at ligge lavt gående ind i 2023.

Baseret på ovenstående anvender vi et relativt bredere niveau for de finansielle forventninger for 2023 sammenlignet med tidligere år. De finansielle forventninger for helårsomsætningen for 2023 er i intervallet DKK 950-1.050 mio. og justeret EBIT i intervallet DKK 70-100 mio.

For yderligere oplysninger venligst kontakt:
CEO Torben Paulin +45 21210464
CFO Mogens Elbrønd Pedersen +45 97435200
IR Contact - ir@tcmgroup.dk

Om TCM Group
TCM Group er Skandinaviens tredjestørste producent af køkkener, badeværelses- og opbevaringsmøbler. Produkterne er designet og produceret i Danmark og er rodfæstet i en stolt tradition for kvalitet og solidt håndværk. TCM Group fører en multibrand-strategi, hvor Svane Køkkenet er det primære brand, mens de øvrige brands er Tvis Køkkener og Nettoline. Samlet dækker disse brands hele prisspektret, og de sælges gennem ca. 140 forhandlere i Danmark og resten af Skandinavien. TCM Group sælger desuden køkkener som private label gennem byggemarkedskæder i Danmark og uafhængige køkkenforretninger i Norge. TCM Group er leverandør til den 45% ejede e-commerce køkkenvirksomhed Celebert, som opererer gennem de forskellige brands kitchn.dk, billigskabe.dk, Celebert og Just Wood. Yderligere oplysninger fås på hjemmesiden www.tcmgroup.dk.

Vedhæftet fil

161. Finansielle forventninger 2023