Ordinær generalforsamling i Sydbank

sydbank.dk

23. marts 2023

Ordinær generalforsamling i Sydbank

På Sydbanks ordinære generalforsamling i dag blev beretning, årsrapport for 2022 og indstilling om overskudsanvendelse godkendt.

Sydbank udbetaler 16,77 kr. pr. aktie i udbytte til aktionærerne, ligesom der doneres 12 mio. kr. til Sydbank Fonden.

Vederlagsrapport 2022 blev godkendt ved den vejledende afstemning.

Der var nyvalg af 5 medlemmer og genvalg af 27 medlemmer til repræsentantskabet. Repræsentantskabet består herefter af 67
medlemmer.

PwC Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor.

Bestyrelsens forslag om nedsættelse af bankens aktiekapital med 18.870.000 kr. til 565.003.200 kr. blev godkendt. Vedtagelsen medfører
ændring af vedtægternes § 2, stk. 1.

Bestyrelsens bemyndigelse til at erhverve egne aktier for samlet op til 10 pct. af bankens aktiekapital blev godkendt.

I forlængelse af bankens generalforsamling blev der afholdt repræsentantskabsmøde, hvor de nuværende repræsentantskabsvalgte bestyrelsesmedlemmer blev genvalgt. Herudover blev Ellen Trane Nørby valgt som nyt bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsen består herefter af følgende 9 repræsentantskabsvalgte medlemmer: Lars Mikkelgaard-Jensen, Jacob Chr. Nielsen, Gitte Poulsen, Henrik Hoffmann, Janne Moltke-Leth, Jon Stefansson, Susanne Schou, Søren Holm og Ellen Trane Nørby, samt følgende 4 medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer: Jarl Oxlund, Jørn Krogh Sørensen, Carsten Andersen og Pia Wrang.

Bestyrelsen konstituerede sig med Lars Mikkelgaard-Jensen som formand og Jacob Chr. Nielsen som næstformand.

Sydbank A/S

Vedhæftet fil