Hiabille ajoneuvotrukkitilauksia Yhdysvalloissa

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 19. HUHTIKUUTA 2023 KLO 10.00

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab on saanut merkittävän HiConnectilla varustettujen MOFFETT-ajoneuvotrukkien tilauksen nykyiseltä yhdysvaltalaiselta asiakkaaltaan. Tilauksen arvo on 13,3 miljoonaa euroa. Jälleenmyyjäasiakas teki myös suuren 3,1 miljoonan euron tilauksen PRINCETON-ajoneuvotrukeista. Tilaukset kirjattiin Cargotecin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tilauskantaan, ja ne toimitetaan kuluvan vuoden aikana.

”Olemme iloisia merkittävän yhteistyömme jatkumisesta näiden kahden ajoneuvotrukkeihimme luottavan yrityksen kanssa. Sekä MOFFETT että PRINCETON voidaan irrottaa kuorma-autosta alle minuutissa, mikä takaa turvallisen ja luotettavan suorituskyvyn haastavassakin maastossa”, kertoo Jann Hansen, Vice President, Sales & Management, Truck Mounted Forklifts, Hiab.

MOFFETT-ajoneuvotrukit toimitetaan pitkäaikaiselle Hiabin asiakkaalle, ja niitä käytetään rakennusmateriaalien toimituksissa kaikkialla Yhdysvalloissa. Kiinnostus PRINCETON-tuotemerkkiä kohtaan on kasvussa. Tuotetta myy Yhdysvaltain laajuinen johtavien materiaalinkäsittelylaitteiden jakelijoiden verkosto. Tilauksessa olevat PRINCETON-yksiköt toimitetaan pitkäaikaiselle jälleenmyyjälle, joka myy ne omille asiakkailleen.

Tilattu MOFFETT-ajoneuvotrukki on malliltaan M8 55.3P NX, jonka ominaisuuksia ovat muun muassa liikkuva masto ja noin 2 500 kg:n nostokapasiteetti. MOFFETT M8 55.3P NX -malli toimitetaan saksilaitteella, joka yhdistettynä teleskooppihaarukkaan mahdollistaa kuorman lastauksen ja purkamisen kuorma-auton/perävaunun toiselta puolelta. Tehokas laite on niin pienikokoinen, että se mahtuu lähes mihin tahansa kuorma-autoon tai perävaunuun. Kaikki MOFFETT-ajoneuvotrukit noudattavat Pohjois-Amerikan ja Kanadan Tier 4 -päästönormeja sekä Euroopan Stage V -asetuksia..

Kaikki tilauksen MOFFETT-ajoneuvotrukit toimitetaan verkkoyhteydellä varustettuina ja kahden vuoden HiConnect™-palvelun Premium-käyttöoikeudella. HiConnect Premium tarjoaa laitteiden käytöstä, toiminnasta ja kunnosta ajankohtaisia tietoja, joita voidaan hyödyntää suorituskyvyn ja turvallisuuden optimointiin sekä tarpeettomien seisokkien välttämiseen.

Lisätietoja:
Jann Hansen, Vice President, Sales & Product Management, Truck Mounted Forklifts, Hiab, puhelin: +49 172 418 9838, jann.hansen@hiab.com

Terry Fidler, Director, Sales Business Support, Hiab USA, puhelin: +1 470 658 1852, terry.fidler@hiab.com

Nils Gjerstad, Senior Communication Manager, Hiab, puhelin: +46 706 005 288, nils.gjerstad@hiab.com

Hiab lyhyesti
Hiab on älykkäiden ja kestävien kuormankäsittelyratkaisujen johtava toimittaja. Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme joka päivä parhaan asiakaskokemuksen yhdessä erittäin sitoutuneiden työntekijöidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa. Hiabin tuotevalikoimaan kuuluvat ensiluokkaiset kuormankäsittelylaitteet, kuten HIAB-, EFFER- ja ARGOS-kuormausnosturit, MOFFETT- ja PRINCETON- ajoneuvotrukit, LOGLIFT-puutavaranosturit, JONSERED-kierrätysnosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, GALFAB-vaijerilaitteet sekä ZEPRO-, DEL- ja WALTCO-takalaitanostimet. Alan edelläkävijänä Hiab kehittää paremman tulevaisuuden ratkaisuja tekemällä kuormankäsittelystä älykkäämpää, turvallisempaa ja kestävämpää. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto oli vuonna 2022 noin 4 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 11 500 henkilöä. www.cargotec.fi

Liite

MOFFETT M8 55.3P NX