Lerøy Seafood Group ASA: Vellykket utstedelse av nye senior usikrede grønne obligasjoner

Lerøy Seafood Group ASA (med BBB+/Stable rating fra NCR) har i dag gjennomført en vellykket plassering av nye senior usikrede grønne obligasjonslån på NOK 500 million, NOK 500 million og NOK 500 million med tenorer på hhv 5, 7 og 10 år. Obligasjonslånene har en rente på 3m NIBOR + 1.50% p.a for 5 års transjen, fast rente på 5.10% p.a for 7 års transjen og en fast rente på 5.315% p.a for 10 års transjen. Transaksjonen var betydelig overtegnet.

Oppgjørsdato for de tre obligasjonslånene er satt til 26. april 2023. Obligasjonene vil bli søkt notert på Oslo Børs.

Danske Bank og DNB Markets var mandatert som Joint Lead Managers

For henvendelser, vennligst kontakt:

Hans Ljøen, Head of Treasury Lerøy Seafood Group ASA, +47 481 87 750
Sjur S. Malm, CFO Lerøy Seafood Group ASA, +47 41 77 20 20

OM LERØY SEAFOOD GROUP ASA

Lerøy Seafood Group er et globalt sjømatselskap med hovedkontor i Bergen. Konsernets om lag 6.000 medarbeidere håndterer årlig mellom 350.000 og 400.000 tonn sjømat gjennom konsernets verdikjede, noe som tilsvarer om lag 5 millioner måltider hver dag. Konsernet har en vertikalt integrert verdikjede for rødfisk og hvitfisk, samt en betydelig aktivitet med tredjeparts produkter.

Konsernets verdier «åpen, ærlig, ansvarlig og skapende» skal ligge til grunn for konsernets totale aktiviteter, og det arbeides mot målet om å skape verdens mest effektive og bærekraftige verdikjede for sjømat. Målsetting for avkastning på sysselsatt kapital (ROCE) er 18%. Konsernet har satt mål for bærekraft inkludert reduksjon i utslipp av klimagasser med 46% innen 2030.