Mendus AB: Ändring av antalet aktier och röster i Mendus AB (publ)

Under april ändrades antalet aktier och röster i Mendus AB (publ) till följd av att 1 383 106 nya aktier emitterades till Negma Group vid konvertering av konvertibla skuldebrev.

Emissionen av aktier vid konvertering av konvertibla skuldebrev har medfört en ökning av antalet aktier från 201 311 406 aktier till 202 694 512 aktier och en ökning av aktiekapitalet med 69 155,30 kronor, från 10 065 570,30 kronor till 10 134 725,60 kronor.

Den 28 april 2023, månadens sista handelsdag, fanns det totalt 202 694 512 aktier och röster i Mendus AB (publ).

Denna information är sådan information som Mendus AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom nedanstående kontaktpersons försorg, den 28 april 2023, klockan 08:00 CEST.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Erik Manting

E-post: ir@mendus.com

INVESTERARRELATIONER
Corey Davis
LifeSci Advisors, LLC
Telefon: + 1 212-915-2577
E-post: cdavis@lifesciadvisors.com

MEDIAKONTAKT
Mario Brkulj

Valency Communications

E-post: mbrkulj@valencycomms.eu