AaB A/S offentliggør prospekt i forbindelse med fortegningsemission

NASDAQ Copenhagen A/S

Børsmeddelelse nr. 2023/10

Aalborg, 8. maj 2023

Bestyrelsen i Aalborg Boldspilklub A/S fik på den ordinære generalforsamling 19. april 2023 bemyndigelse til at udvide AaB A/S’ kapitalgrundlag gennem en emission med fortegningsret for de eksisterende aktionærer.

AaB A/S gennemfører i henhold til den givne bemyndigelse nu en emission med fortegningsret for de eksisterende aktionærer.

Udbuddet
AaB A/S udbyder op til 966.615 stk. nye aktier a nominelt 10 kr., med
fortegningsret for AaB A/S’ eksisterende aktionærer, svarende til op til nominelt
9.666.150 kr. På baggrund af den afgivne bemyndigelse har bestyrelsen 8. maj 2023 besluttet at forhøje AaB A/S’ aktiekapital med op til 966.615 stk. nye aktier i AaB A/S med fortegningsret for de eksisterende aktionærer.

Tegningskurs
De nye aktier tegnes til 44,26 kr. pr. aktie a nominelt 10 kr.

Tegningsforhold
AaB A/S’ eksisterende aktionærer har fortegningsret til de nye aktier i forholdet 1:1, således at aktionærerne for hver én eksisterende aktie har ret til at tegne én nye aktier a nominelt 10 kr.

Tegningsperiode
Tegningsperioden løber fra 15. maj 2023 til 31. maj 2023 kl. 17.00, begge dage inklusive.

Tildeling af tegningsretter
Aktionærer tildeles en tegningsret i VP SECURITIES A/S for hver eksisterende aktie i AaB A/S. For at tegne en ny aktie skal der anvendes én tegningsret.

Retten til at tegne nye aktier tilkommer de aktionærer, der den 12. maj 2023 ved daglig opdatering er registreret i VP SECURITIES A/S som aktionær i AaB A/S.

Handel med tegningsretter
Handel med tegningsretter til tegning af nye aktier finder sted på Nasdaq Copenhagen A/S i perioden fra 11. maj 2023 til 26. maj 2023, begge dage inklusive.

Betaling og levering
I tegningsperioden vil de nye aktier løbende blive udstedt og tildelt gennem VP SECURITIES A/S, efter betaling af Tegningskursen og udnyttelse af Tegningsretter.

Notering på Nasdaq Copenhagen A/S

De nye aktier er godkendt til optagelse til handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen A/S med forventet første noteringsdag 9. juni 2023.

Forhåndstilsagn
Tegningen af de nye aktier er ikke garanteret. AaB A/S har modtaget bindende tilsagn om tegning af i alt 675.210 stk. nye aktier a nominelt 10 kr., svarende til 29,9 mio. kr. i kursværdi.

Af disse tegner medlemmer af selskabets bestyrelse i alt 415.382 stk. nye aktier, mens øvrige investorer tegner i alt 259.828 stk. nye aktier.

Baggrund for emissionen
Bruttoprovenuet fra Udbuddet forventes at udgøre op til 42,8 mio. kr. Efter fradrag af forventede omkostninger afholdt i forbindelse med Udbuddet forventes AaB at få tilført et nettoprovenu på op til 41,5 mio. kr.

Provenuet fra udbuddet skal dels styrke AaB’s generelle kapitalberedskab og dels anvendes inden for nedenstående områder:

Provenuet fra Udbuddet skal styrke AaB’s generelle kapitalberedskab og primært anvendes til investeringer i AaB Akademiet. Udvikling af egne talenter, dels med henblik på integrering i 3F Superligatruppen og dels med henblik på realisering af fremtidige transferindtægter, er fortsat en nøglefaktor i AaB’s fremtidige strategi. Derfor vil AaB de kommende år sammen med ressourcer og kompetencer fra AaB’s kommende storaktionær Sports Strategy Excellence 22 intensivere og strukturere talentudviklingen yderligere. Dette medfører ud over øgede investeringer i staben omkring akademiet, kontinuerlige investeringer i den teknologiske og fysiske infrastruktur på AaB’s anlæg på Hornevej.

Aktieudstedende institut
Spar Nord Bank A/S er aktieudstedende institut for AaB A/S og er bemyndiget til at udstede de nye aktier gennem VP SECURITIES A/S.

Offentliggørelse af prospekt
Prospektet, som er udarbejdet i forbindelse med Udbuddet i AaB A/S, offentliggøres via Nasdaq Copenhagen A/S 8. maj 2023.

Prospektet ligger til gennemsyn på AaB A/S’ kontor, Hornevej 2, 9220 Aalborg Øst. Prospektet er endvidere tilgængeligt på AaB A/S’ hjemmeside aabsport.dk.

Prospektet er vedhæftet denne meddelelse.

Aalborg Boldspilklub A/S
Niels David Nielsen