BBS-Bioactive Bone Substitutes Oyj: Fimea on suorittanut säännöllisen määräaikaisen tarkastuksen yhtiön lääketehdaslupaan liittyen

BBS-Bioactie Bone Substitutes Oyj, sijoittajauutinen, 17.5.2023 klo 19.00

Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea on käynyt tänään suorittamassa määräaikaisen tarkastuksen koskien BBS:n lääketehdaslupaa. Annetun palautteen perusteella tarkastus sujui hyvin, eikä merkittäviä puutteita löytynyt.

Tämä tarkastus ei suoranaisesti liittynyt käynnissä olevaan CE-merkintäprosessiin. Tarkastus on kuitenkin välttämätön CE-merkintäprosessin läpisaamiseksi ja myynnin aloittamiseksi.

”Olen erittäin tyytyväinen tämän tarkastuksen lopputulokseen. Lääketehdasluvan jatkuminen on edellytys myös CE-merkintäprosessin loppuun saattamiselle”, sanoo Ilkka Kangasniemi, BBS:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja antaa:

Ilkka Kangasniemi, toimitusjohtaja,
+358 40 7080307, ilkka.kangasniemi@bbs-artebone.fi

BBS lyhyesti

BBS-Bioactive Bone Substitutes on vuonna 2003 toimintansa aloittanut terveysteknologiayhtiö. Olemme kehittäneet uuden tuotteen vaikeiden luumurtumien ja luutumisongelmien hoitoon. Tavoitteemme on tarjota uuden sukupolven lääkinnällisiä tuotteita luuvaurioiden hoitoon ortopedisessa kirurgiassa. Lääkealalla kehitys- ja tutkimustyö vaatii pitkäjänteisyyttä ja rohkeutta kehittää uusia asioita. Tästä meillä on näyttöä jo yli 20 vuoden ajalta. Toiminnallemme on ominaista huippuasiantuntemus, innovatiivisuus sekä työstään innostuneet ja siihen sitoutuneet työntekijät. Kehittämämme ARTEBONE® on tuotekehityksen loppumetreillä, ja haemme sille kaupallistamisen EU-alueella mahdollistavaa CE-merkintää. Olemme oululainen yritys, jolla on lääketehdasluvan omaava tehdas Reisjärvellä. Yhtiön pääkonttori on Oulussa ja yhtiö työllistää 20 henkilöä.

BBS-Bioactive Bone Substitutes Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finlandissa.

Lisätietoa: www.bbs-artebone.fi