Ombytningsforhold og restudbytte i forbindelse med skattepligtig fusion af afdeling ValueInvest Japan KL og afdeling ValueInvest Global KL begge under Investeringsforeningen ValueInvest Danmark

København K, June 19, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) --

I forbindelse med den skattepligtige fusion af afdeling ValueInvest Japan KL, andelsklasse A (ophørende afdeling – ISIN-kode DK0010246479) under Investeringsforeningen ValueInvest Danmark med afdeling ValueInvest Global KL, andelsklasse A (fortsættende afdeling – ISIN-kode DK0010246396) under Investeringsforeningen ValueInvest Danmark, er ombytningsforholdet pr. 16. juni 2023 opgjort til følgende:

For afdeling ValueInvest Japan KL, andelsklasse A er ombytningsforholdet efter restudbyttet opgjort til 1:0,581884 (afrundet), således, at en andel i den ophørende afdelings andelsklasse A ombyttes til 0,581884 andele i andelsklasse A i den fortsættende afdeling.

Restudbyttet er opgjort til 19,78 kr. pr. andel.

Da ombytningerne vil svare til et helt antal andele i den fortsættende afdeling, vil de fleste investorer i den ophørende afdeling få udbetalt restværdien i forhold til det hele antal andele. Dette vil ske i form af et kontant restudligningsbeløb. Udbetalingen sker til den bankkonto, der er knyttet til investors depot.

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til vicedirektør Henrik Granlund, tlf. nr. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Martin Fjordlund Smidt