Sydbank indleder skifte af administrerende direktør

sydbank.dk

29. september 2023

Sydbank indleder skifte af administrerende direktør

Karen Frøsig har meddelt bestyrelsen, at hun ønsker at gå på pension i løbet af 2024. Karen Frøsig har været i Sydbank siden 1994. Først som chefjurist og siden 2008 som medlem af direktionen. Siden 2010 har hun været administrerende direktør.

Bestyrelsen har derfor arbejdet med at finde en afløser, og denne er nu fundet. Den kommende administrerende direktør tiltræder i Sydbank den 1. april 2024 som bankdirektør med henblik på at overtage posten som administrerende direktør efter en overgangsperiode frem til 31. juli 2024, hvor Karen Frøsig fratræder.

• Det er et langt, tæt og godt samarbejde med Karen Frøsig, der slutter næste år. Gennem mange forandringer og udfordringer har Karen Frøsig i alle 13 år sikkert ledt Sydbank til at blive den stærke bank, den er i dag. Sydbank er i dag i absolut topform og blandt de allerbedst performende banker i Danmark. Det er vi stolte af, og på bestyrelsens vegne vil jeg takke Karen Frøsig for den store og professionelle indsats, hun i hele perioden har ydet for banken, siger bestyrelsesformand Lars Mikkelgaard-Jensen.

Navnet på den kommende administrerende direktør vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt.

Bankdirektør Bjarne Larsen og bankdirektør Jørn Adam Møller fortsætter uændret i direktionen.

På bestyrelsens vegne

Lars Mikkelgaard-Jensen

For yderligere oplysninger kontakt Sydbanks presseafdeling på telefon
74 37 98 13.