Dovre Groupin Norjan toiminnot, eli Dovre Group Energy ja Dovre Group Consulting, ovat joutuneet virushyökkäyksen kohteeksi yhdellä palvelimellamme Stavangerissa

Dovre Group Oyj                           Lehdistötiedote               29.9.2023 klo 15.30

Teemme tiivistä yhteistyötä IT-kumppanimme kanssa valmiussuunnitelmamme parissa ja olemme saaneet jo sähköposti- ja toimistojärjestelmät turvallisesti käyttöön. Kohteena oleva palvelin sisältää osan talousjärjestelmistämme ja hakemistoistamme. Vaikutus konsultteihimme ja asiakkaisiimme on rajallinen, koska suurin osa konsulteistamme Norjassa työskentelee asiakkaidemme organisaatioissa käyttäen heidän IT-järjestelmiään. Suurin haasteemme on sisäiselle hallinnollemme koituva ylimääräinen työtaakka.

On liian aikaista arvioida muita taloudellisia seurauksia, nyt keskitymme turvaamaan palveluidemme häiriöttömän toiminnan vastuullisen IT-toimittajamme Tietoevryn avulla.

Dovre Group on ilmoittanut mahdollisesta tietoturvaloukkauksesta Norjan tietosuojaviranomaiselle, Norjan kansalliselle turvallisuusviranomaiselle ja paikalliselle poliisille Stavangerissa.

Lisätiedot:

Dovre Group Oyj
Arve Jensen
Puh. +47 90 60 78 11
arve.jensen@dovregroup.com

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palvelutoimittaja. Dovre Groupin liiketoimintaryhmät ovat Projektihenkilöstö, Konsultointi ja Uusiutuva energia. Konsernilla on toimipisteet Kanadassa, Norjassa, Singaporessa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii yli 800 henkilöä. Dovre Group Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä (tunnus: DOV1V). Verkkosivut: www.dovregroup.com

Jakelu:
www.dovregroup.com