Lerøy Seafood Group ASA: Godkjent grunnprospekt for notering av grønne obligasjonslån

Finanstilsynet har 19. Oktober 2023 godkjent grunnprospekt med vedlegg utarbeidet av Lerøy Seafood Group ASA (Selskapet) i forbindelse med børsnotering på Oslo Børs av Selskapets tre senior usikret grønt obligasjonslån, hver på NOK 500,000,000 utstedt 26. april 2023. Obligasjonenes ISIN er henholdsvis NO0012899303, NO0012899295 og NO0012899287.

Prospektet med vedlegg er tilgjengelig på selskapets nettside: https://www.leroyseafood.com/no/investor/

For henvendelser, vennligst kontakt:

Sjur S. Malm, CFO Lerøy Seafood Group ASA, +47 41 77 20 20

Hans Ljøen, Head of Treasury Lerøy Seafood Group ASA, +47 481 87 750

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.

Om Lerøy Seafood Group ASA

Lerøy Seafood Group ASA er et globalt sjømatselskap med hovedkontor i Bergen. Konsernets om lag 6000 medarbeidere håndterer årlig mellom 350,000 og 400,000 tonn sjømat gjennom konsernets verdikjede, noe som tilsvarer om lag 5 millioner måltider hver dag. Konsernet har en vertikalt integrert verdikjede for rødfisk og hvitfisk, samt en betydelig aktivitet med tredjeparts produkter. Konsernets verdier «åpen, ærlig, ansvarlig og skapende» skal ligge til grunn for konsernets totale aktiviteter, og det arbeides mot målet om å skape verdens mest effektive og bærekraftige verdikjede for sjømat. Målsetting for avkastning på sysselsatt kapital (ROCE) er 18% p.a. Konsernet har satt mål for bærekraft inkludert reduksjon i utslipp av klimagasser med 46% innen 2030.