HONKARAKENTEEN OSAKKEENOMISTAJIEN NIMITYSTOIMIKUNNAN KOKOONPANO

HONKARAKENNE OYJ                   PÖRSSITIEDOTE    31.10.2023 klo 17:15

HONKARAKENTEEN OSAKKEENOMISTAJIEN NIMITYSTOIMIKUNNAN KOKOONPANO

Honkarakenne Oyj:n varsinainen yhtiökokous 2022 päätti osakkeenomistajien nimitystoimikunnan perustamisesta ja vahvisti toimikunnan työjärjestyksen. Toimikunnan tehtävänä on valmistella hallituksen jäsenten lukumäärää, valintaa ja palkitsemista koskevat ehdotukset Honkarakenteen yhtiökokoukselle.

Nimitystoimikunta koostuu neljästä jäsenestä, joista yhtiön neljä suurinta osakkeenomistajaa ovat kukin oikeutettuja nimeämään yhden jäsenen. Lisäksi yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Osakkeenomistajia edustavien jäsenten nimeämisoikeus on niillä neljällä osakkeenomistajalla, joiden osuus Honkarakenteen kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän osakasluettelon mukaan on suurin varsinaista yhtiökokousta edeltävän elokuun viimeisenä arkipäivänä.

Honkarakenteen neljä suurinta osakkeenomistajaa 31.8.2023 olivat Saarelainen Oy, Ark-invest Oy, Marko Saarelainen, Honkarakenne Oyj:n toimitusjohtaja ja Nordea Nordic Small Cap Fund. Edellä mainitut osakkeenomistajat ovat käyttäneet nimeämisoikeuttaan.

Honkarakenteen osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

• Kalle Saarelainen, Saarelainen Oy:n nimeämänä
  • Arimo Ristola, Akr-invest Oy:n nimeämänä
  • Marko Saarelainen, edustaen itseään ja
  • Tanja Susanne Eronen, Nordea Nordic Small Cap Fundin nimeämänä.

Toimikunta on järjestäytymiskokouksessaan 31.10.2023 valinnut Kalle Saarelaisen puheenjohtajaksi ja kutsunut Honkarakenteen hallituksen puheenjohtajan Timo Kohtamäen asiantuntijajäsenekseen.

Nimitystoimikunta toimittaa yhtiön hallitukselle ehdotuksensa vuoden 2024 varsinaiselle yhtiökokoukselle 31.1.2024 mennessä.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh. 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com.

HONKARAKENNE OYJ

Marko Saarelainen

NASDAQ OMX Helsinki Oy
Finanssivalvonta