AFARAK GROUP: TUOTANTORAPORTTI Q3 2023

15:00 Lontoo, 17:00 Helsinki, 3 Marraskuuta 2023 - Afarak Group SE (“Afarak” tai “Yhtiö”) (LSE: AFRK, NASDAQ: AFAGR)

Tuotantoraportti Q3 2023

Afarak-konsernin tuotanto vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä oli korkeampi verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Vuoden 2022 kolmannella vuosineljänneksellä teimme mittavia huoltotöitä ja tänä vuonna ollaan melkein takaisin vuoden 2021 tuotannossa. Markkinat ovat heikentyneet pääosin Euroopassa (sekä kysynnän että marginaalin osalta) vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä, odotusten ja aiemman ilmoituksen mukaisesti.

Q3/2023Q3/2022MuutosQ1-Q3/ 2023Q1-Q3/ 2022Muutos2022

Erikoismetalliseostuotantomt22 30517 79025,4%69 30264 0848,1%87 734
Jalostustoimintamt4 9984 41713,2%18 52821 062-12,0%26 642
          Kaivostoimintamt17 30713 37329,4%50 77543 02218,0%61 092
Etelä-Afrikan kaivoksetmt61 90417 545252,8%191 40727 005608,8%71 271
          Kaivostoimintamt61 90417 545252,8%191 40727 005608,8%71 271

Jalostustoiminta

• Tuotantomäärät kasvoivat 13,2 % vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon.
  • Saksan jalostuslaitos tuotti koko kolmen kuukauden ajan. Afarak ei tuottanut lokakuun 2023 aikana mukauttaakseen tuotantoa toteutuneeseen myyntiin. Uunit käynnistettiin uudelleen 31.10.2023.

Kaivostoiminta

• Kaivostoiminnan kokonaismäärän merkittävä kasvu verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon.
  • Turkin kaivosten kaivostuotanto oli 29,4 % enemmän kuin viime vuoden vastaavalla jaksolla. Kuten edellä, teimme huoltotöitä vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä ja olemme nyt palanneet vuoden 2021 tuotantotasolle.
  • Etelä-Afrikassa tuotanto kasvoi edelleen suotuisan markkinatilanteen ansiosta, vaikka toimintamme on edelleen verrattain pientä.

Helsinki, 3 Marraskuuta , 2023

AFARAK GROUP SE

Lisätietoja:

Afarak Group SE

Guy Konsbruck, toimitusjohtaja, +356 2122 1566, guy.konsbruck@afarak.com

Vuosikertomukset ja muut sijoittajille annettavat tiedot ovat tarkasteltavissa Yhtiön verkkosivustolla: www.afarak.com.

Afarak Group on erikoismetalliseosten valmistaja, joka tavoittelee kestävää kasvua. Yhtiöllä on erikoismetalliliiketoimintaa Etelä-Euroopassa ja rautametalliliiketoimintaa Etelä-Afrikassa. Yhtiön osake on listattu NASDAQ Helsingissä (AFAGR) ja Lontoon pörssissä (AFRK).

Jakelu:
NASDAQ Helsinki