Delårsrapport for 3. kvartal 2023

Schouw & Co. har tirsdag offentliggjort delårsrapport for 3. kvartal 2023; Et rigtig godt kvartal med betydelig omsætningsfremgang. Det realiserede EBITDA blev forøget forholdsmæssigt mere end omsætningsfremgangen, hvilket var bedre end forventet. Kvartalets pengestrøm fra drift blev markant forbedret.

Hovedpunkter

• 15% vækst i omsætningen i kvartalet til 10,5 mia. kr.
  • 34% vækst i EBITDA til 909 mio. kr.
  • Betydelig pengestrøm fra drift på 1.490 mio. kr.
  • Forøgelse af afkastet på den investerede kapital ekskl. goodwill til 12,4%
  • Forventningerne til årets EBITDA øget.

Adm. direktør Jens Bjerg Sørensen udtaler

– 3. kvartal 2023 var på flere områder det bedste i Schouw & Co.s 145-årige historie. Både omsætning og driftindtjening satte rekord, og generelt har virksomhederne i Schouw & Co. i kvartalet klaret sig rigtig godt og på flere områder også bedre end forventet.

Driften i virksomhederne genererer en meget solid pengestrøm på 1,5 mia. kr., og den finansielle gearing er nedbragt betydeligt. I kombination med en succesfuld refinansiering af en del af vores gæld er Schouw & Co. i dag finansielt meget godt rustet.

Det gode momentum i 3. kvartal medfører, at vi har øget forventningerne til driftsresultatet for hele året.

Videokonference på engelsk i forbindelse med regnskabet

• Tirsdag den 14. november 2023 kl. 15:30

Deltagere bedes benytte dette link: www.schouw.dk/investorer/conference-call

Aktieselskabet Schouw & Co.

Jørgen Dencker Wisborg, bestyrelsesformand
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, telefon +45 86 11 22 22