SATOlle ensi vuonna yli 400 uutta ja peruskorjattua vuokrakotia

SATO Oyj
Lehdistötiedote 30.11.2023 klo 10.00

Kiinteistö Oy Tuusulan Pataljoonantie 3–5 Hyrylässä valmistuu helmikuussa 2024.

Vuonna 2024 valmistuvat SATOn uudis- ja peruskorjatut vuokrakodit sijaitsevat Tuusulassa, Espoossa ja Helsingissä. Yhtiölle valmistuu kaiken kaikkiaan yli 400 vuokrakotia.

Kaikki SATOlle valmistuvat uudet vuokrakodit sijaitsevat kasvukeskuksissa hyvien liikenneyhteyksien ja palveluiden lähellä, siellä missä uusille kodeille on kysyntää.

”Vuoden 2024 aikana valmistuvat SATOn uudis- ja peruskorjatut vuokrakodit ovat laadukkaita koteja kasvukeskuksissa. Markkinatilanne ja kustannuspaineet ovat vaikuttaneet päätökseemme lykätä uusien hankkeiden aloituksia. Tästä huolimatta meille valmistuu ensi vuonna runsaasti uudis- ja peruskorjauskohteita Tuusulaan, Espooseen ja Helsinkiin. Katseemme suuntaavat jo vuoteen 2025, jonka osalta arvioimme jatkuvasti tulevaa markkinaa ja asuntokysyntää.

SATO jatkaa omistamiensa vuokrakotien ja talojen peruskorjaamista elinkaariperiaatteiden mukaisesti, mikä on olennainen osa sitoutumistamme tarjota kestävää ja vastuullista asumista”, toteaa investoinneista vastaava liiketoimintajohtaja Arto Aalto.

Vuonna 2024 valmistuvat uudet ja peruskorjatut vuokrakodit

osoite vuokra-asuntoa, määrämuuttovalmis
Tuusula, Hyrylä, Pataljoonantie 3

92helmikuu 2024
Espoo, Finnoo
Peijinkuja 6

136kesällä 2024
Espoo, Finnoo
Peijinkuja 10

121syksyllä 2024

Helsingissä Kalliossa sijaitseva Hämeentie 40 on peruskorjauksessa ja kodit ovat vuokrattavissa helmikuussa 2024.

osoite
Helsinki, Kallio,
Hämeentie 40

vuokra-asuntoa, määrä

muuttovalmis
helmikuu 2024

SATO hankkii ja rakennuttaa omistukseensa vuokra- asuntoja ja on mukana kaupunkien kanssa yhteistyössä kehittämässä kokonaisia asuinalueita. SATO on yksi Suomen suurimmista vuokranantajista ja yhtiö omistaa noin 25 000 vuokrakotia hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella ja palvelujen lähellä pääkaupunkiseudun, Turun ja Tampereen työssäkäyntialueilla.

Markkinatilanteesta ja kohonneista kustannuksista johtuen yhtiö teki lokakuussa 2022 päätöksen, että SATO ei toistaiseksi käynnistä uusia hankkeita. Tämän seurauksena vuonna 2024 valmistuu vain 349 uutta asuntoa. Asunnot sijaitsevat pääkaupunkiseudulla ja Tuusulassa.

Lisätietoa uusista valmistuvista ja peruskorjatuista vuokrakodeista löytyy: www.sato.fi/tulossa

Lisätietoja medialle:

SATO Oyj, Arto Aalto, liiketoimintajohtaja, investoinnit
puh. 040 513 0702, arto.aalto@sato.fi

Mediatiedustelut:

Viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja, marjaana.kivioja@sato.fi, puh. 0400 773 181

SATO Oyj on vastuullisen vuokra-asumisen asiantuntija ja yksi Suomen suurimmista vuokranantajista. SATO omistaa noin 25 000 vuokra-asuntoa pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa.

SATOn tavoitteena on tarjota erinomainen asiakaskokemus ja kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot kaupungissa hyvien joukkoliikenneyhteyksien ja palvelujen äärellä. Edistämme kestävää kehitystä ja toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa. SATO investoi kannattavasti, vastuullisesti ja pitkäjänteisesti. Kasvatamme omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 291,2 miljoonaa euroa, liikevoitto 198,9 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 151,9 miljoonaa euroa. SATOn sijoituskiinteistöjen arvo on noin 5 miljardia euroa. www.sato.fi