Ilkka myy Suupohjan Seutua julkaisevan Yrittävä Suupohja Oy:n osakkeet Kauhajoen Kunnallislehdelle

Ilkka                Lehdistötiedote 31.1.2024, klo 9.00

ILKKA MYY SUUPOHJAN SEUTUA JULKAISEVAN YRITTÄVÄ SUUPOHJA OY:N OSAKKEET KAUHAJOEN KUNNALLISLEHDELLE

Ilkka myy omistamansa Yrittävä Suupohja Oy:n osakkeet (38,5 % yhtiön osakkeista) Kauhajoen Kunnallislehti Oy:lle.

Yrittävä Suupohja Oy julkaisee Kauhajoella ilmestyvää kaupunkilehti Suupohjan Seutua. Yrittävä Suupohja Oy on ollut Ilkka Oyj:n osakkuusyhtiö.

”Ilkka keskittyy jatkossakin omiin alueella jo ilmestyviin sanomalehtiin ja niiden kasvaviin digitaalisiin kanaviin, joita Suupohjan alueella ovat Ilkka-Pohjalainen, Jurvan Sanomat ja Suupohjan Sanomat. Uudistetun strategian mukaisesti Ilkka hakee kasvua markkinointi ja teknologia -ekosysteemistä (Markkinointi- ja teknologiapalvelut) sekä digitaalisesta mediasta (Mediapalvelut). Vähemmistöosuus kaupunkilehteä kustantavassa Yrittävä Suupohja Oy:ssä ei ole strategiamme mukaista, joten oli luontevaa luopua omistuksestamme”, sanoo Ilkan toimitusjohtaja Olli Pirhonen.

ILKKA OYJ

Olli Pirhonen

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli Pirhonen, Ilkka Oyj, puh. 040 766 5418

www.ilkka.com

Ilkka lyhyesti
Informaatio yhdistää Ilkan asiakkaita, lukijoita ja liiketoimintoja. Konsernin yhtiöistä Liana Technologies Oy, Evermade Oy, MySome Oy, Myynninmaailma Oy ja somessa.com Oy Ab tuottavat markkinointi- ja teknologiapalveluita. I-Mediat Oy julkaisee maakuntalehti Ilkka-Pohjalaisen lisäksi kaupunki- ja paikallislehtiä. Konsernin palveluista vastaa noin 520 markkinoinnin, teknologian ja median osaajaa.