OP Gruppens årliga rapport för 2023 har publicerats

Börsmeddelande
14.3.2024 kl. 14.00

OP Gruppens årliga rapport för 2023 har publicerats

OP Gruppen har publicerat sin årliga rapport för 2023 på adressen vuosi.op.fi/sv/2023.

Rapporthelheten består av OP Gruppens verksamhetsberättelse och bokslut, bolagsstyrningsrapport, riskrapport samt ersättningsrapport och -policy för organen, vilka kompletteras av årsrapporten OP Gruppens 2023 och hållbarhet. Årsrapporten omfattar den integrerade hållbarhetsrapporteringen i enlighet med GRI-standarderna (GRI Standards) samt OP Gruppens databokslut. Den icke-finansiella rapporten ingår i OP Gruppens verksamhetsberättelse.

Bokslutet och verksamhetsberättelsen har också publicerats som en XHTML-fil i enlighet med kraven i rapporteringsformatet European Single Electronic Format (ESEF). XHTML-filen och XBRL-markeringarna i den är bestyrkta.

Rapporterna finns som bilagor till det här meddelandet och förutom på sidorna för den årliga rapporten kan de fås på adressen op.fi – OP Gruppen – Medier – Rapporter från OP Gruppen.

OP Andelslag

Ytterligare information:
Chef för företagskommunikation Lotta Ala-Kulju, tfn 010 252 8719
OP Gruppens investerarrelationer, IR@op.fi

Ytterligare information för medierna:
OP Gruppens kommunikation, tfn 010 252 8719, viestinta@op.fi

DISTRIBUTION
Euronext Dublin (Irish Stock Exchange)
LSE London Stock Exchange
Centrala medier
op.fi

OP Gruppen är Finlands största finansgrupp med över två miljoner ägarkunder och över 13 000 anställda. Vi erbjuder heltäckande bank- och försäkringstjänster till privat- och företagskunder. OP Gruppen består av andelsbankerna och gruppens centralinstitut OP Andelslag med dotterföretag och närstående företag. Vår grunduppgift är att främja våra ägarkunders och vår omvärlds bestående ekonomiska framgång, trygghet och välfärd. Tillsammans med våra ägarkunder har vi byggt upp det finländska samhället och en hållbar framtid redan i 120 års tid. www.op.fi