BYD presenterar ny energiportfölj på The Smarter E Europe och firar 1 miljon installerade BatteryBox-system

SHENZHEN, Kina och MÜNCHEN, June 21, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- BYD Co. Ltd. (HKSE: 1211), en av världens största tillverkare av laddningsbara batterier och elfordon, visade upp sina lösningar för förnybar energi på ”The Smarter E Europe” den 19–21 juni. Vid monter B1.130, B1.131 presenterades de senaste energilagringssystemen BatteryBox, BatteryMax Lite och BYD MC Cube-T för allmännyttiga, kommersiella och industriella tillämpningar. Besökarna kunde utforska BYD:s elbil ”Seal” och lära sig mer om BYD:s roll som officiell E-Mobility Partner för UEFA Euro 2024™.

Sedan starten 2015 har BYD BatteryBox-serien blivit en ledande global energilagringslösning för hushållstillämpningar och kan nu skryta med mer än 1 miljon installerade system med oöverträffad säkerhetsnivå. Den 19 juni kl. 15:00 anordnade BYD ett särskilt evenemang för att tacka sina partner. Yin Xiaoqiang, vd för BYD Energy Storage, gav ut certifikat och priser, såsom biljetter till EM-finalen i fotboll 2024 och BatteryBox-system, till distributörer och installatörer. BYD:s fullständiga BatteryBox Premium-portfölj, däribland högspänningsmodellerna HVS/HVM och lågspänningsmodellerna LVL/LVS, visades upp. Vidare presenterades en ny batteristyrenhet (BCU) för HVM- och HVS-serierna, vilken förenklar installationen genom att eliminera behovet av att avlägsna skydd på kabelanslutningar.

Den nya BatteryMax Lite, som lanserades vid ees Europe 2024 är konstruerad för kommersiella och industriella tillämpningar, och ger skalbara lösningar från 30 kWh till 90 kWh och upp till 5,76 MWh med parallellanslutningar. BatteryMax Lite är kompatibel med inverterare från varumärken som t.ex. SMA och GoodWe och kommer att kunna förbeställas från augusti för leverans i slutet av sommaren. Systemtillgänglighet i Europa förväntas innan oktober 2024.

Vid ees Europe 2024 belönades BYD med ”Top Brand PV Storage Europe 2024” samt ”Top Brand PV Storage 2024” för flera europeiska länder, däribland Belgien, Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Österrike och Storbritannien. BYD blev även i år utnämnda till det ledande varumärket för energilagringssystem för solceller baserat på europeiska installatörers och distributörers bedömningar.

Jiang Feng, chef för energilagring för hushåll på BYD, betonade hur viktiga de europeiska marknaderna är och företagets målsättning att tillhandahålla gröna energilösningar. BYD:s partnerskap med UEFA Euro 2024™ passar väl in med marknadsföringen av miljövänliga energi- och mobilitetslösningar.

För mer information, gå till:

www.byd.com

www.bydenergy.com

www.batterybox.com

Kontaktuppgifter: essmarketing@fdbatt.com

Ett foto som åtföljer det här meddelandet finns på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/66a5ccab-1c68-42cb-bbeb-b8fc0862b882

Ett video som åtföljer det här meddelandet finns på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/ada7c6ac-1527-420a-ad1e-c8bf290074c0