EVIG är nu typgodkänd för den europeiska marknaden

Clean Motion meddelar idag att de fått typgodkännande-certifikatet för bolagets solcellsdrivna fordon EVIG. Fordonet är nu godkänt för att registreras för vägtrafik och säljas i samtliga EUs 27 medlemsländer.

Jonsered, Sverige – 2024-06-26

Clean Motion meddelar idag att bolaget erhållit typgodkännande-certifikat för EVIG, vilket innebär att fordonet nu är godkänt för vägtrafik i alla EUs medlemsländer. Det betyder att Clean Motion nu har grönt ljus för försäljning och leveranser i hela EU samt Schweiz och Norge.

Ulf Rask, VD, säger ”Skönt att hela denna process äntligen är i mål, så att vi nu kan börja leverera fordon. Vår prioritet är att börja leverera till kunder med stor potential, så att vi snabbt kan etablera en stark pipeline."

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Rask, VD
Clean Motion AB
Tel: +46 708 788 930
Email: ulf.rask@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.
Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission. För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.