Fortrea Melancarkan Studio Inovasi AI untuk Merangsang Penyelesaian Teknologi dan Manusia Penghantaran Percubaan Klinikal


DURHAM, N.C., June 28, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Fortrea (Nasdaq: FTRE), organisasi penyelidikan kontrak (CRO) global terkemuka, hari ini mengumumkan pelancaran Studio Inovasi Kecerdasan Buatan (AI), menandakan pelaburan strategik dalam membentuk semula pelaksanaan percubaan klinikal untuk hari ini dan masa depan.

Studio tersebut akan membangunkan dan mengerahkan teknologi AI dan pembelajaran mesin untuk memacu kelajuan, ketangkasan, kualiti dan keselamatan pesakit yang dipertingkat dalam proses penyelidikan klinikal, dengan melengkapkan dan menyediakan manusia supaya fokus kepada elemen kemanusiaan dalam percubaan klinikal.

“Pesakit di seluruh dunia menunggu untuk rawatan yang hebat dan mengubah kehidupan. Dengan AI, kami kini mempunyai keupayaan—dan kewajipan—untuk membantu memberikan penyelesaian kepada mereka dengan lebih cepat,” ujar Ketua Pegawai Informasi Fortrea, Alejandro Martinez Galindo.

“Studio Inovasi AI Fortrea akan mendayakan kebolehan teknologi dipertingkatkan yang akan membenarkan sistem didayakan AI untuk melakukan proses yang canggih—seperti simulasi percubaan, analisa ramalan dan pengecaman corak—serta proses berulang, tugas tadbir dan ‘tugasan mesra mesin’. Ini membolehkan manusia untuk menyumbang daripada aspek kreativiti insan dan hubungan kepada percubaan klinikal masa depan, serta fokus kepada perkara penting: para pesakit.”

Studio Inovasi AI Fortrea bertujuan untuk:

  • Bekerja merentas Fortrea dan bersama pelanggan kami untuk memberikan penyelesaian teknologi bagi tapak khusus dan menyokong strategi inovasi;
  • Membangunkan inovasi teknologi serba baharu yang meningkatkan penghantaran menyeluruh percubaan klinikal untuk penaja, tapak, pesakit dan pasukan kami; juga
  • Menyokong infrastruktur dan operasi sedia ada dengan teknologi dipertingkat untuk mendayakan cara bekerja yang baharu dan ditingkatkan, serta mencipta pengalaman pengguna terbaik dalam kelasnya.

Teknologi yang sedang dibangunkan dalam studio termasuk pengumpulan data didayakan telefon pintar; model bahasa besar khusus untuk pemahaman dan penjanaan teks; AI simbolik dengan logik nilai nyata (cth. Membina logik keputusan menggunakan senario dan data dunia nyata); kepintaran realiti dan terimbuh campuran; perlombongan data dan analisis ramalan yang canggih; serta pengembaran digital.

Penggunaan strategik teknologi ini dijangka untuk menghasilkan kemajuan bermakna dalam perekrutan dan penahanan pesakit, penciptaan/pengoptimuman protokol, pemantauan kualiti berdasarkan risiko dan kelajuan serta kualiti penghantaran secara menyeluruh. Teknologi ini juga boleh memberikan pengalaman pesakit yang dipertingkatkan, serta produktiviti yang lebih hebat untuk pelanggan, tapak dan para pekerja Fortrea.

Pembangunan daripada Studio Inovasi AI adalah penting untuk platform teknologi klinikal Fortrea, yang sedang direka bentuk untuk menyepadukan teknologi percubaan klinikal kepada pengalaman bergred pengguna, agnostik lokasi, bersaluran omni dan berdasarkan persona yang boleh diakses menerusi satu skrin tunggal.

“Fortrea fokus pada visi masa depan industri CRO, membolehkan kami membina KE ARAH masa depan berbanding DARI masa lalu”, ujar Brian Dolan, Naib Presiden Kecerdasan Buatan & Pembelajaran Mesin. “Kami mengamalkan penjagaan dan pertimbangan yang menyeluruh terhadap pembangunan dan pengerahan AI yang bertanggungjawab dan beretika, terutamanya dalam melakukan perkara yang betul untuk sebab yang betul, serta melindungi keselamatan dan privasi pesakit kami, juga hak intelek para pelanggan kami.”

Perihal Fortrea
Fortrea (Nasdaq: FTRE) ialah peneraju penyedia penyelesaian pembangunan klinikal global untuk industri sains hayat. Kami bekerjasama dengan syarikat biofarmaseutikal, bioteknologi, peranti dan diagnostik perubatan yang baharu dan besar untuk memacu inovasi penjagaan kesihatan yang mempercepatkan terapi mengubah hidup kepada pesakit. Fortrea menyediakan pengurusan percubaan klinikal fasa I-IV, farmakologi klinikal dan perkhidmatan perundingan. Penyelesaian Fortrea menggunakan pengalaman selama tiga dekad yang merangkumi lebih daripada 20 bidang terapeutik, semangat dalam kerapian saintifik, cerapan yang ulung dan rangkaian tapak penyelidik yang kukuh. Pasukan kami yang berbakat dan pelbagai yang bekerja di lebih 90 buah negara diskalakan untuk menyampaikan penyelesaian berfokus dan tangkas kepada pelanggan di seluruh dunia. Ketahui cara Fortrea menjadi kuasa transformasi daripada sistem kepada pesakit di Fortrea.com dan ikuti kami di LinkedIn dan X (sebelum ini dikenali sebagai Twitter).

Maklumat Hubungan Fortrea:
Hima Inguva (Pelabur) – 877-495-0816, hima.inguva@fortrea.com
Jennifer Minx (Media) – 919-410-4195, media@fortrea.com
Kate Dillon (Media) – 646-818-9115, kdillon@prosek.com