dLab stärker säljorganisationen och adderar kompetens för accelererad kommersialisering

Lund, 8 juli 2024

Dlaboratory Sweden AB (publ) har tillsatt flera viktiga tjänster inom den kommersiella organisationen för att utveckla både försäljnings- och utbildningskapacitet. Bolaget har anställt två nya säljare med omfattande erfarenhet av elnätsbranschen och mjukvaruförsäljning som kommer att ansvara för den nordiska marknaden. Vidare har bolaget rekryterat ett tekniskt säljstöd och en mjukvarututvecklare.

"dLab befinner sig i en expansiv fas. Som tidigare kommunicerats fortsätter vi att driva på våra säljinsatser med bra tempo och vår kundbas har hittills växt stadigt varje kvartal. För att bibehålla momentum och möjliggöra ökad kommersialiseringstakt har vi valt att investera ytterligare i organisationen. Våra nya medarbetare speglar vårt fokus på att bygga en organisation där samtliga medarbetare ska arbeta mer inriktat mot sälj och marknad. Rekryteringarna ersätter dels tidigare anställda men också inhyrda konsulter vilket gör att vi inte adderar ytterligare kostnader, utan vi bygger ett team som är fullt dedikerade att föra Bolagets försäljning och verksamhet ytterligare ett steg framåt. ”, kommenterar dLabs VD Rickard Jacobsson.

Dlab har sedan starten av den kommersiella verksamheten utvecklats i god takt och har tagit fram banbrytande lösningar för elnätsövervakning. Förutom försäljning i Sverige där det på marknaden finns cirka 3 000 fördelningsstationer siktar även bolaget mot den globala marknaden. Idag har dLab flera internationella projekt igång och marknaden bedöms ha omfattande tillväxtpotential. Mot bakgrund av marknadspotentialen stärker bolaget sitt säljteam för att kunna tillvarata nya affärsmöjligheter. De rekryteringar som bolaget nu gjort är personer med omfattande erfarenhet från elnätsbranschen med stora kontaktnät. De nya medarbetarna kommer att börja sina anställningar på dLab under augusti och september 2024.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Jacobson, VD dLab
Telefon: +46(0)70-499 99 34
E-post: rickard.jacobson@dlaboratory.com
Hemsida: www.dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ)
Dlaboratory Sweden AB är en cleantech-grupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund. Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är FNCA Sweden AB.