Sampo Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätös

SAMPO OYJ                        YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET             9.7.2024 klo 15.00

Sampo Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätös

Sampo Oyj:n 9.7.2024 pidetty ylimääräinen yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakeannista hallituksen ehdotuksen mukaisesti.

Mahdollistaakseen Sampo Oyj:n A-osakkeiden antamisen vastikkeena Topdanmarkin osakkeiden omistajille Topdanmarkin osakkeiden hankkimiseksi 17.6.2024 julkistetussa vaihtotarjouksessa (mukaan lukien vaihtotarjouksessa, Tanskan osakeyhtiölain 70-72 pykälien mukaisessa Topdanmarkin jäljellä olevien vähemmistöosakkeiden pakollisessa lunastamisessa ja muutoin), hallitus valtuutettiin päättämään, yhdessä tai useammassa erässä, enintään 57 468 782 uuden Sammon A-osakkeen antamisesta osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu osakeanti), mikä vastaa noin 11,5 prosenttia yhtiön kaikista A-osakkeista ylimääräisen yhtiökokouksen kokouskutsun päivämääränä 17.6.2024.

Valtuutusta voidaan käyttää ainoastaan Sammon A-osakkeiden antamiseksi Topdanmarkin osakkeiden omistajille vastikkeena Topdanmarkin osakkeiden luovutusta vastaan. Hallitus valtuutettiin päättämään kaikista muista Sammon A-osakkeiden antamiseen liittyvistä ehdoista, mukaan lukien osakkeiden antamisesta apporttiomaisuutta tai kuittausta vastaan.

Valtuutus on voimassa 30.6.2025 asti eikä se kumoa 25.4.2024 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen Sampo Oyj:n hallitukselle myöntämää valtuutusta päättää maksuttomasta osakeannista.

Ylimääräisessä yhtiökokouksessa oli ennakkoon annetut ja asiamiehen edustamat äänet mukaan luettuna edustettuna 319 844 802 osaketta (63,7 prosenttia osakkeista) ja 320 644 802 ääntä (63,8 prosenttia kaikista äänioikeuksista).

Ylimääräisen yhtiökokouksen materiaalit

Ylimääräisen yhtiökokouksen kokouskutsu, joka sisältää ylimääräisen yhtiökokouksen hyväksymän ehdotuksen kokonaisuudessaan, on saatavilla Sammon verkkosivuilla osoitteessa www.sampo.com/yhtiokokous.

Ylimääräisen yhtiökokouksen pöytäkirja on osakkeenomistajien nähtävillä viimeistään 23.7.2024 alkaen osoitteessa www.sampo.com/yhtiokokous sekä Sampo Oyj:n pääkonttorissa osoitteessa Fabianinkatu 27, Helsinki.

SAMPO OYJ

Lisätiedot: