Meriaura Group Oyj, Sisäpiiritieto: Meriaura Groupin toimitusjohtaja vaihtuu

Meriaura Group Oyj
Yhtiötiedote, sisäpiiritieto     31.7.2024 klo 7.30 (CEST)

Sisäpiiritieto: Meriaura Groupin toimitusjohtaja vaihtuu

Meriaura Groupin toimitusjohtaja Kirsi Suopelto on irtisanoutunut tehtävästään siirtyessään uuden työnantajan palvelukseen. Suopelto jatkaa Meriaura Groupin toimitusjohtajana 30.9.2024 saakka.

Yhtiön hallitus on nimittänyt nykyisen hallituksen puheenjohtajan, merenkulkuneuvos Jussi Mälkiän toimitusjohtajaksi 1.10.2024 alkaen. Hallituksen jäsen ja varapuheenjohtaja Antti Vehviläinen siirtyy Meriaura Groupin hallituksen puheenjohtajaksi 1.10.2024.

”Kiitämme Kirsiä työstä Meriaura Groupin integraatioprosessin läpiviennissä ja toivotamme menestystä uusiin haasteisiin. Nyt on aika keskittyä liiketoiminnan kehittämiseen, kasvuun ja kannattavuuden parantamiseen. Näen, että Meriaura Groupilla on erinomaiset mahdollisuudet olla laajamittaisesti toteuttamassa vihreän siirtymän innovaatioita, ja tähän työhön aion panostaa kaiken osaamiseni”, sanoo Jussi Mälkiä, hallituksen puheenjohtaja ja tuleva toimitusjohtaja.

MERIAURA GROUP OYJ

Lisätietoja:

Hallituksen puheenjohtaja Jussi Mälkiä
Puh: +358 400 785 489
Sähköposti: jussi.malkia@meriaura.fi

Meriaura Group Oyj julkistaa tässä tiedotteessa annetut tiedot EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaisesti.  Tiedot toimitettiin julkaistavaksi 31.7.2024 klo 7.30 (CEST) edellä mainitun henkilön toimesta.

Meriaura Group Oyj lyhyesti

Meriaura Groupilla on kaksi liiketoiminta-aluetta: Merilogistiikka ja Uusiutuva Energia.

Merilogistiikka-liiketoimintaa harjoittava Meriaura Oy on merkittävä kuivarahdin ja vaativien projektitoimitusten kuljettaja Pohjois-Euroopassa, erityisesti Itämeren ja Pohjanmeren alueilla. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen kilpailukykyisiä ja vähäpäästöisiä merikuljetuspalveluita, jotka perustuvat pitkiin rahtaussopimuksiin, nykyaikaiseen laivastoon ja toiminnan kestävyyden aktiiviseen kehittämiseen. Lisäksi Meriauralla on vahva markkina-asema merikuljetusten tarjoajana uusiutuvan energian rakentamisprojekteissa.

Merilogistiikka-liiketoimintaan kuuluu myös VG-EcoFuel Oy, joka valmistaa biopolttoaineita teollisuuden sivutuotteina syntyvistä bio- ja kierrätysöljyistä.

Uusiutuva Energia -liiketoiminta keskittyy puhtaan energian kokonaisratkaisuihin. Meriaura Energy Oy suunnittelee ja toimittaa kokonaistoimituksina puhtaan energian tuotantojärjestelmiä teollisuuteen ja kaukolämmön tuotantoon. Energiantuotannon ytimenä ovat suuren mittakaavan aurinkolämpöjärjestelmät, jotka toteutetaan käyttäen yhtiön itse valmistamia tehokkaita aurinkolämpökeräimiä. Uusiutuva Energia -liiketoimintaan kuuluu myös Rasol Oy, joka toimittaa laadukkaita aurinkosähköjärjestelmiä kiinteistöjen ja yritystoiminnan tarpeisiin sekä aurinkopuistoihin.

Meriaura Groupin osake on listattu Nasdaq First North Growth Market Sweden -markkinapaikalla tunnuksella MERIS ja Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla tunnuksella MERIH.

www.meriauragroup.com

Yhtiön hyväksytty neuvonantaja on Augment Partners AB, info@augment.se, puh.  +46 8 604 22 55.