Corline Biomedical AB offentliggör delårsrapport för perioden januari till juni 2024

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed delårsrapporten för perioden januari till juni 2024. Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil.

VD Henrik Nittmar kommenterar
”Corline är på väg mot en spännande tid med en planerad lansering tillsammans med Kardium i USA, men också med nya potentiella kundprojekt i ett antal avancerade produktområden.”

Ekonomisk översikt över det andra kvartalet 2024

• Nettoomsättningen uppgick till 2 255 KSEK (6 078).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -4 368 KSEK (-2 407).
  • Resultatet per aktie uppgick till cirka -0,20 SEK (-0,11).

Ekonomisk översikt över perioden januari till juni 2024

• Nettoomsättningen uppgick till 5 993 KSEK (13 476).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -6 037 KSEK (-1 388).
  • Resultatet per aktie uppgick till ca -0,28 SEK (-0,06).
  • Likvida medel uppgick per den 30 juni till 12,7 MSEK (21,3).
  • Soliditeten uppgick per den 30 juni 2023 till 87 % (92).

Viktiga händelser under det andra kvartalet 2024

• I april meddelar Kardium Inc. – en av Corlines kunder, som använder CHS™-ytan på sin Globe-kateter för behandling av hjärtarytmi – att man färdigställt patientrekryteringen i den 450 patienter stora, registreringsgrundande studien PULSE-IDE. Data från studien, som utvärderar säkerhet och effekt av Globe-systemet, kommer att användas för inlämning till FDA inför marknadsgodkännande på den amerikanska marknaden.
  • I maj redovisar Kardium resultat från 1-årsuppföljningen av PULSE-EU-studien på den vetenskapliga konferensen ”Heart Rythm Society 2024”. Studien nådde effektmålen (PVI) både direkt i anslutning till genomförande (PVI=100 %) och efter 12 månader (PVI=84 %). Samtidigt indikerade resultaten hög säkerhet och i den vetenskapliga publikationen diskuteras att den höga säkerheten kan kopplas till CHS™-coatningen av Kardiums kateter.
  • I juni meddelar Kardium att man säkrat ytterligare finansiering om 104 miljoner USD från existerande och nya finansiärer. Finansieringen, som leddes av Fidelity, kommer bland annat att användas för uppskalning av produktions- och leveransförmågan inför produktlanseringen, samt förstärkning av försäljnings- och distributionsorganisationen

Viktiga händelser efter periodens utgång

• I juli meddelar Imperative Care att man säkrat ytterligare finansiering om 150 miljoner USD från existerande och nya finansiärer. Finansieringen, som leddes av Ally Bridge Group, kommer att användas för vidareutveckling av bolagets produkterbjudande inom strokevård och vaskulär trombektomi (borttagning av blodproppar).

Definitioner

• Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden.
  • I parentes ovan beskrivs motsvarande period föregående år.

För fullständig delårsrapport, se http://www.corline.se/calendar-and-reports

För mer information om Corline, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB är Corlines Certified Adviser.

Corline Biomedical AB, noterat på First North Growth Market (CLBIO), arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Corline är ett fas 2-bolag med fokus på att utveckla Renaparin® för att förbättra utfallet av njurtransplantation. Sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter med Corline antitrombotiska CHS™-yta och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Bolaget har tecknat avtal om samarbete med ett antal nya medicinteknikbolag i USA och Kanada för användning av CHS™. Läkemedelskandidaterna och de medicintekniska produkterna är baserade på samma grundteknologi.

2024 - Q2 - Corline Biomedical AB 20240823