Umicore - Transparantieverklaring van BlackRock, Inc. en van Bank of America Corp.

Transparantieverklaring van BlackRock, Inc. en van Bank of America Corp.

In overeenstemming met artikel 14, § 1 van de wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen, werd Umicore onlangs op de hoogte gebracht door:

• BlackRock Inc. dat het op 30 augustus 2024 de wettelijke drempel van 5% voor directe stemrechten en gelijkwaardige financiële instrumenten naar beneden heeft overschreden, hetzelfde geldt voor de statutaire drempel van 3% voor directe stemrechten. Het totale bezit van directe stemrechten en gelijkwaardige financiële instrumenten van BlackRock Inc. bedraagt nu 3,53%.
  • Bank of America Corp. dat het op 30 augustus 2024 de wettelijke drempel van 5% voor directe stemrechten en gelijkwaardige financiële instrumenten naar boven heeft overschreden, hetzelfde geldt voor de statutaire drempel van 3% voor directe stemrechten. Het totale bezit van directe stemrechten en gelijkwaardige financiële instrumenten van Bank of America bedraagt nu 5,41%.

Samenvatting van alle transacties:

1. BlackRock, Inc.
Datum van drempeloverschrijdingDatum van kennisgevingDirecte stemrechten na de transactie  Gelijkgestelde financiële instrumenten na de transactieTotaal
30 augustus 20242 september 20242,52%1,02 %3,53%
  1. Bank of America Corp.
30 augustus 20244 september 20244,15%1,26 %5,41%

Inhoud van de kennisgeving van BlackRock Inc.:

De kennisgeving bevat de volgende elementen:

• Datum van kennisgeving: 2 september 2024
  • Datum van drempeloverschrijding: 30 augustus 2024
  • Onderschreden drempel van directe stemrechten + gelijkwaardige financiële instrumenten: 5%
  • Onderschreden drempel van directe stemrechten: 3%
  • Kennisgeving door: BlackRock, Inc.
  • Noemer: 246.400.000
  • Reden voor kennisgeving: Verwerving of vervreemding van stemrechtverlenende effecten of stemrechten

Inhoud van de kennisgeving van Bank of America Corp.:

De kennisgeving bevat de volgende elementen:

• Datum van kennisgeving: 4 september 2024
  • Datum van drempeloverschrijding: 30 augustus 2024
  • Overschreden drempel van directe stemrechten + gelijkwaardige financiële instrumenten: 5%
  • Overschreden drempel van directe stemrechten: 3%
  • Kennisgeving door: Bank of America Corp.
  • Noemer: 246.400.000

De beschreven controleketen bevindt zich in de verklaring die hier beschikbaar is.

Caroline Kerremans +32 2 227 72 21 caroline.kerremans@umicore.com
Adrien Raicher +32 2 227 74 34 adrien.raicher@umicore.com

Umicore profiel

Umicore is een circulaire materiaaltechnologiegroep. De onderneming legt zich toe op toepassingsgebieden waar haar expertise rond materiaalkunde, chemie en metallurgie een echt verschil maakt. Haar activiteiten zijn opgedeeld in vier Business Groups: Battery Materials, Catalysis, Recycling en Specialty Materials. Elke Business Group is onderverdeeld in marktgerichte business units, die technologisch geavanceerde materialen en oplossingen bieden die essentieel zijn voor het dagelijkse leven.

Umicore haalt het merendeel van haar inkomsten uit materialen voor schone mobiliteit en uit recyclage. De hoofddoelstelling van Umicore bestaat erin duurzame waarde te creëren. Dat doel is gebaseerd op de ambitie om materialen te ontwikkelen, te produceren en te recycleren en zo haar missie te verwezenlijken: materialen voor een beter leven.

De industriële, commerciële en O&O-activiteiten van Umicore zijn verspreid over de hele wereld. Met haar ongeveer 12.000 medewerkers wil ze optimaal voldoen aan de behoeften van haar internationale klanten. De Groep heeft in de eerste jaarhelft van 2024 inkomsten (metaal niet inbegrepen) van € 1,8 miljard gegenereerd (omzet van € 7,4 miljard).