Euroloanilta 30 miljoonan euron mandaatti nopean kasvun tukemiseksi

Voimakkaasti kasvava, finanssialan huipputeknologiaa hyödyntävä rahoitusyhtiö Euroloan Group Oyj mandatoi ryhmän, joka koostuu neljästä kansainvälisestä rahoitusalan toimijasta. Ryhmän tarkoituksena on mahdollistaa Euroloanin nopean kasvun jatkuminen ja vahvistaa tasetta Basel III ja CRD IV -pääomavaatimusten mukaisesti. Ryhmän jäsenet toimivat Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa.

Helsinki, Suomi, 2014-11-12 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- ”Antolainauksemme volyymi on kasvanut valtavasti vuoden 2014 aikana, ja odotamme kasvun jatkuvan vahvana myös vuonna 2015. Vahvan kasvun siivittäminä aloitamme optimaalisen pääomarakenteen suunnittelun ja toteutuksen jo nyt”, kertoo Euroloan Consumer Finance Oyj:n toimitusjohtaja Samuli Korpinen.

Hanke koostuu 30 miljoonan euron arvosta eri pääomalajeja: ydinpääoma (Common Equity Tier I), ensisijainen lisäpääoma (Additional Tier I), toissijainen pääoma (Tier II) sekä joukkovelkakirjalainat (senior unsecured bonds). Euroloan Group Oyj:n pääoman kokonaistarve näissä pääomalajeissa on noin 100 miljoonaa euroa 2-3 vuoden aikana. ”Vahva tase ja riittävä pääoma antavat meille mahdollisuuden kasvaa yleisöltä saatavien talletusten myötä vivuttamatta liiketoimintaamme liikaa. Korkean omavaraisuusasteen säilyttäminen on meille erityisen tärkeää seuraavien 2-3 vuoden aikana”, sanoo Tommi Lindfors, Euroloan Group Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Euroloan Group Oyj:n kokonaan omistaman tytäryhtiön, Euroloan Finance AB:n, odotetaan saavan luottolaitosluvan Ruotsin valvontaviranomaisilta lähitulevaisuudessa. Lupa mahdollistaa talletusten vastaanottamisen yleisöltä ja tuo tallettajille Ruotsin talletussuojajärjestelmän mukaisen talletussuojan 100.000 euroon saakka.

Euroloan Group Oyj on voimakkaasti kasvava kansainvälinen FinTech-yhtiö (Financial Technology), jonka pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja muut toimistot Tukholmassa sekä Varsovassa. Euroloan on kehittänyt markkinoiden tehokkaimpiin lukeutuvan liiketoimintamallin ja sitä tukevan, edistyksellisen IT-järjestelmän. Yritys tarjoaa asiakkailleen reaaliaikaisen luottopäätöksen, joka toteutetaan hyödyntäen täysin automaattista, pilvipalveluna toimivaa järjestelmää. Euroloan on vakiinnuttanut asemansa yhtenä johtavista rahoituspalvelujen tarjoajista Euroopan markkinoilla ja kasvattanut liikevaihtoaan voimakkaasti perustamisestaan 2007 lähtien. Lisätietoa yrityksestä löytyy verkkosivuilta osoitteesta www.euroloan.com.

Jonas Lindholm, toimitusjohtaja
         Euroloan Group Oyj