KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA DEN 1 APRIL 2015

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 1 april 2015

KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA DEN 1 APRIL 2015

Här följer en sammanfattning av de beslut som fattades av Aktieägarna i Hexatronic Group AB, org.nr 556168-6360 ("Bolaget"), under den extra bolagsstämman den 1 april 2015.

· Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om en nyemission (företrädesemission) av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare, att öka Bolagets aktiekapital med högst 225 412 kronor genom nyemission av högst 4 508 242 aktier. Avstämningsdag för fastställande av vilka aktieägare som är berättigade att med företrädesrätt teckna aktier är 15 april 2015. Teckningskursen per aktie är 9,0 kronor.

· Styrelsen bemyndigades att, under förutsättning att företrädesemissionen övertecknas, fram till och med den 8 juni 2015, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vid ett eller flera tillfällen, besluta om emission (övertilldelningsoption) av 1 100 000 aktier, vilket vid full teckning av företrädesemissionen motsvarar cirka 3,4 procent av aktiekapitalet i bolaget. Teckningskursen ska vara 9,0 kronor per aktie vilket motsvarar teckningskursen i företrädesemissionen.

· Styrelsen bemyndigades att, i enlighet med styrelsens förslag att vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om ökning av Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier. Bemyndigandet får utnyttjas för emissioner av aktier motsvarande totalt högst 2 500 000 aktier.

Hisings Backa 1 april 2015

Henrik Larsson Lyon
VD och Koncernchef Hexatronic Group AB (publ)

Vid eventuella frågor kontakta:
Henrik Larsson Lyon
VD och Koncernchef
E-mail: henrik@hexatronic.se

Hexatronic Group AB (publ)
Org nr 556168-6360
Exportgatan 47 B
422 46 Hisings Backa

Hexatronic Group AB (publ) är en teknikkoncern. I koncernen finns bolagen Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB (Hudiksvall, www.hexatronic.com ), Hexatronic Elektronik och Data AB (Göteborg, www.hexatronic.se ), Memoteknik AB (Skellefteå, www.memoteknik.se )The Blue Shift AB (Stockholm, www.blueshift.se), Proximion AB (Kista, www.proximion.com) och Tele & Datanät Fiberoptik i Örebro AB (Örebro, www.tdfiberoptik.com) med dotterbolaget TD Fiberoptikk AS (Oslo, www.tdfiberoptikk.no). Huvuddelen av koncernens ingående bolag utvecklar, marknadsför och levererar system, produkter och komponenter för bredbandskommunikation. Bolagen säljer sina produkter till operatörer, telekombolag, nätägare, återförsäljare och systemintegratörer. Koncernen har sitt säte i Göteborg och har 229 st anställda. Hexatronic omsatte ca 500 mkr under räkenskapsåret 2013/14 med en EBITDA marginal på 12 procent. Koncernen är listad på Nasdaq First North under tickern HTRO. Bolagets Certified Advisor (CA) är Redeye AB. För mer information se www.hexatronicgroup.com