Hexatronic offentliggör prospekt avseende företrädesemission

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, I USA, KANADA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV INFORMATIONEN INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED TILLÄMPLIGA FÖRESKRIFTER

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 16 april 2015

Hexatronic offentliggör prospekt avseende företrädesemission

Styrelsen i Hexatronic Group AB (publ) ("Hexatronic" eller "Bolaget") har upprättat ett prospekt med anledning av förestående nyemission med företrädesrätt för Hexatronics aktieägare. Prospektet har den 15 april 2015, godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

I prospektet på sidorna 49-52 presenteras en proformaredovisning avseende förvärvet av TD Fiberoptik som tidigare ej offentliggjorts.

Prospekt och anmälningssedlar finns tillgängligt på Hexatronics hemsida (www.hexatronicgroup.com) och på Erik Penser Bankaktiebolags hemsida (www.penser.se).

Vid eventuella frågor kontakta:

Henrik Larsson Lyon, Verkställande Direktör Hexatronic Group AB (publ)

E-mail: henrik@hexatronic.se

VIKTIG INFORMATION
Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Hexatronic. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i Hexatronic kommer endast att ske genom det prospekt som Bolaget nu offentliggör.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier har registrerats, och kommer inte att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och får inte erbjudas, tecknas, utnyttjas, pantsättas, säljas, återförsäljas, levereras eller överföras, direkt eller indirekt, inom USA.

Detta pressmeddelande kan innehålla viss framåtriktad information som återspeglar Hexatronics aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling. Ord som "avses", "bedöms", "förväntas", "kan", "planerar", "uppskattar" och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Hisings Backa 16 april 2015

Henrik Larsson Lyon
Verkställande Direktör Hexatronic Group AB (publ)

Hexatronic Group AB

Org nr 556168-6360

Exportgatan 47 B

422 46 Hisings Backa

Tel: 070-650 34 00

Hexatronic Group AB (publ) är en teknikkoncern. I koncernen finns bolagen Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB (Hudiksvall, www.hexatronic.com), Hexatronic Elektronik och Data AB (Göteborg, www.hexatronic.se), Memoteknik AB (Skellefteå, www.memoteknik.se), The Blue Shift AB (Stockholm, www.blueshift.se), Proximion AB (Kista, www.proximion.com) och Tele & Datanät Fiberoptik i Örebro AB (Örebro, www.tdfiberoptik.com) med dotterbolaget TD Fiberoptikk AS (Oslo, www.tdfiberoptikk.no). Huvuddelen av koncernens ingående bolag utvecklar, marknadsför och levererar system, produkter och komponenter för bredbandskommunikation. Bolagen säljer sina produkter till operatörer, telekombolag, nätägare, återförsäljare och systemintegratörer. Koncernen har sitt säte i Göteborg och har idag ca 230 st anställda. Hexatronic omsatte ca 500 MSEK under räkenskapsåret 2013/14 med en EBITDA-marginal på

12 %. Koncernen är listad på Nasdaq First North under tickern HTRO. Bolagets Certified Advisor (CA) är Redeye AB. För mer information se www.hexatronicgroup.com.