Xirrus introduceert Xtreme Density (XD) Wi-Fi -reeks van access points met de hoogste dichtheid binnen de branche om tegemoet te komen aan de eisen van IoT

De Xirrus XD4, de eerste access point met vier uiterst snelle draadloze 802.11ac-radio's op de markt, helpt organisaties met het opvangen van de explosieve toename van het draadloze netwerkverkeer en levert 's werelds snelste draadloze verbindingen

THOUSAND OAKS, CA--(Marketwired - May 12, 2015) -   Xirrus, leverancier van krachtig presterende draadloze netwerken, introduceert vandaag een nieuwe reeks van draadloze access points genaamd Xtreme Density (XD) Wi-Fi. Deze access points (AP's) bieden de hoogste dichtheid en snelste draadloze verbindingen binnen de branche. De Xirrus XD4 is speciaal ontwikkeld ter ondersteuning van The Internet of Things (IoT). Het is de enige access point met vier draadloze 802.11ac-radio's die op de markt verkrijgbaar is. De Xirrus XD4 ondersteunt vier keer zoveel draadloze gebruikers, brengt de benodigde apparatuur terug met 75% en biedt tot 50% lagere totale eigendomskosten in vergelijking met concurrerende producten.

Xtreme Density (XD): gebouwd voor The Internet of Things
Gartner verwacht dat er tegen het einde van 2015 maar liefst 4,9 miljard draadloos verbonden 'dingen' in omloop zullen zijn. Dit aantal zal in 2020 zijn uitgegroeid tot 25 miljard. Deze ongekende toename van het aantal apparaten en, belangrijker nog, het groeiende applicatieverkeer, zetten de reeds zwaar belaste draadloze netwerken van organisaties onder nog grotere druk. De access points uit de Xirrus XD-reeks brengen eenvoudige schaalbaarheid naar deze netwerken, zodat klanten kunnen voorzien in de connectiviteit die nodig is voor een uitmuntende gebruikservaring in het tijdperk van IoT.

Baanbrekende draadloze prestaties dankzij vier draadloze 802.11ac-radio's
De nieuwe XD4 is speciaal ontwikkeld met het oog op het veranderende draadloze landschap. Het is de enige draadloze access point ter wereld die is voorzien van vier ingebouwde draadloze radio's met 802.11ac-ondersteuning en de netwerkprestaties optimaliseert door een geautomatiseerde draadloze configuratie. Het XD-platform zorgt in combinatie met het bekroonde cloud-gebaseerde beheerplatform XMS van Xirrus baanbrekende prestaties en eenvoud. Het platform selecteert automatisch de meest optimale bandbreedte en het juiste stroomniveau en past de connectiviteit van clients aan op basis van de capaciteit van elk apparaat. Dit resulteert in een gebruikservaring die geen menselijke tussenkomst vereist.

Zes keer krachtiger prestaties en een optimale ROI met TurboXpress
Xirrus maakt daarnaast bekend dat alle access points uit de Xirrus XD-reeks van de functie TurboXpress zijn voorzien. TurboXpress stelt beheerders in staat om met een simpele muisklik elke draadloze radio op de access point te configureren voor tot zes keer snellere prestaties. Dankzij TurboXpress is de Xirrus XD de enige access point op de markt die in staat is om direct draadloze capaciteit bij te schakelen zonder de noodzaak om extra access points te installeren. TurboXpress beschermt daarnaast de ICT-investeringen van klanten door moeiteloos te voorzien in de eisen van het voortdurend veranderende draadloze landschap.

Een nieuwe definitie van 'snel'
Organisaties kunnen hun ICT-processen stroomlijnen met het Xirrus Management System (XMS), dat in de cloud of op locatie kan worden gehost. De XD Wi-Fi access points zijn daarnaast voorzien van krachtige netwerkservices die de draadloze prestaties optimaliseren om voor betrouwbare verbindingen van grootzakelijke kwaliteit te zorgen. Het gaat om onder meer:

• acXpress: Breng een scheiding aan tussen snelle draadloze 802.11ac-clients en langzamere draadloze clients om de prestaties voor alle clients te optimaliseren en voor de best mogelijke gebruikservaring te zorgen.
  • Applicatiebeheer: Zorg voor betrouwbare draadloze verbindingen en pas beleidsregels toe voor meer dan 1.400 bedrijfskritische applicaties met ingebouwde mogelijkheden voor applicatiebeheer en directe controle vanaf de access points.

Betrouwbaarder prestaties dankzij de afwezigheid van een draadloze controller
Bij de meeste traditionele draadloze netwerken is er sprake van een centrale controller die zorg draagt voor het toezicht op, en het beheer van tientallen of zelfs honderden access points tegelijk. Een storing van één controller zal daarmee direct van invloed zijn op alle verbonden access points en eindgebruikers. Bedrijven die de capaciteit van hun netwerk willen uitbreiden, moeten ook meer controllers toevoegen, iets wat met aanzienlijke kosten en complexiteit gepaard gaat. Door een controller-functie in elke access point in te bouwen, zorgt de XD Wi-Fi-reeks voor lagere kosten en verbeterde betrouwbaarheid.

"Dunamare is de grootste aanbieder van middelbaar onderwijs in Haarlem, Haarlemmermeer en Velsen. We hebben onze complete IT-support uitbesteed. Xirrus heeft het voor ons mogelijk gemaakt om een betrouwbaar en schaalbaar Wi-Fi netwerk te leveren binnen iedere school. Op die manier ondersteunt Xirrus een moderne leeromgeving voor allee 1600 studenten en leraren," zegt Bastiaan Groeneveld, CTO bij Dunamare Onderwijsgroep. "We zijn onder de indruk van de nieuwe Xirrus XD4 access points en in het bijzonder het makkelijk te gebruiken en centrale beheerplatform. De schaalbaarheid van het product is uitstekend en zal ervoor zorgen dat iedere school nu en in de komende jaren over een robuust Wi-Fi netwerk kan beschikken."

"Binnen draadloze netwerken moeten allerlei apparaten en applicaties wedijveren om bandbreedte. Eén access point is dan ook niet toereikend voor acceptabele draadloze prestaties", aldus Bruce Miller, vice president Product Marketing. "XD maakt een einde aan dit probleem door meer draadloze 802.11ac-radio's in elk access point te integreren dan welke andere oplossing dan ook en de centrale controller uit het draadloze netwerk te elimineren. Deze combinatie maakt de Xirrus XD tot een oplossing die niet alleen voor betere draadloze prestaties zorgt, maar ook lagere operationele en implementatiekosten - een win/win-scenario voor iedereen."

Meer informatie over XD Wi-Fi en de vanuit de cloud beheerde oplossingen van Xirrus zijn beschikbaar op:

Online informatiebronnen:
Lees meer over de draadloze oplossingen van Xirrus
Volg ons op Twitter
Like ons op Facebook

Over Xirrus, Inc
Xirrus is een vooraanstaand leverancier van krachtig presterende draadloze netwerken met een ongekende dichtheid. De oplossingen van Xirrus staan zelfs in de meest veeleisende omgevingen garant voor draadloze verbindingen die qua prestaties met vaste verbindingen kunnen wedijveren, aangevuld met superieure draadloze dekking en beveiliging. De geoptimaliseerde draadloze oplossingen van Xirrus - access points met hoge dichtheid, access points, cloud-diensten en vaste switches - bieden naadloze connectiviteit en geïntegreerd, netwerkbreed beheer. Xirrus brengt essentiële voordelen naar de strategische zakelijke en ICT-infrastructuur van organisaties die voor hun bedrijfskritische toepassingen afhankelijk zijn van draadloze verbindingen. Wereldwijd worden er tienduizenden oplossingen van Xirrus door klanten ingezet. Het niet-beursgenoteerde Xirrus beschikt over vestigingen en partners in alle delen van de wereld. Het hoofdkantoor bevindt zich in Thousand Oaks in Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.xirrus.com en volg ons op Twitter:@Xirrus.

Xirrus en XR Series zijn merken of gedeponeerde merken van Xirrus. Overige merken of handelsnamen die in dit document worden gebruikt zijn mogelijk het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contact informatie:

Press Contacts: