Hexatronic Group publicerar årsredovisning för 2014/2015

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 2 november 2015

Hexatronic Group publicerar årsredovisning för 2014/2015

Hexatronic Groups årsredovisning för 2014/15 finns tillgänglig på bolagets webbplats www.hexatronicgroup.com. En tryckt version går att beställa via lennart.sparud@hexatronic.se.

Bolagets resultat per aktie före och efter utspädning har förändrats i jämförelse med tidigare publicerad information. Hänsyn har nu tagits till fondemissionselementet i beräkningen av resultat per aktie före och efter utspädning för innevarande och föregående år. Resultat per aktie före utspädning uppgick till 1,27 kr (1,97) och resultat per aktie efter utspädning uppgick till 1,21 kr (1,83).

Henrik Larsson Lyon, VD och koncernchef
Telefon: +46 706 50 34 00
E-post: henrik.lyon@hexatronic.com

Göteborg 2 november 2015

Hexatronic Group AB

Org nr 556168-6360

Exportgatan 47 B

S-422 46 Hisings Backa

www.hexatronicgroup.com

Hexatronic Group AB (publ) är en svensk koncern med fokus på system- och produktlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av system- och produktlösningar för infrastruktur inom passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate® och Wistom. I koncernen finns de svenska bolagen Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB (Hudiksvall, www.hexatronic.com), Hexatronic Elektronik och Data AB (Göteborg, www.hexatronic.se), Memoteknik AB (Skellefteå, www.memoteknik.se), The Blue Shift AB (Stockholm, www.blueshift.se), TD Fiberoptik Örebro AB (Örebro, www.tdfiberoptik.se), och Proximion AB (Kista, www.proximion.com) samt de utländska dotterbolagen Hexatronic AS (Oslo, www.tdfiberoptikk.no), Hexatronic US Inc. och Hexatronic Tianjin Trading Co., Ltd. Alla bolag inom koncernen utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic marknadsför sina system- och produktlösningar till operatörer, telekomföretag, nätägare, distributörer samt systemintegratörer globalt. Koncernen har egna försäljningskontor och/eller dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Kina, Storbritannien samt USA. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har ca 230 anställda. Koncernen är listad på Nasdaq First North under tickern HTRO. För mer information se www.hexatronicgroup.com.

Pièces jointes

Hexatronic Group publicerar årsredovisning för 2014/2015 Hexatronic Group (Publ) Årsredovisning 2014/2015