Hexatronic investerar i duktlinje för att möta ökad efterfrågan

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 23 november 2015

Hexatronic investerar i duktlinje för att möta ökad efterfrågan

Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB, ett helägt dotterbolag till Hexatronic Group AB, har slutit avtal för nyinvestering av en avancerad duktlinje i bolagets fabrik i Hudiksvall.

Investeringen är ett led i bolagets strategi att öka produktionskapaciteten och produktbredden för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter. Den nya linjen kommer producera i hastigheter som är ca fem gånger högre än befintlig linje.

Investeringen uppgår till ca 15 MSEK och installationen beräknas vara slutförd i mars 2016.

Hisings Backa 23 november 2015.

Henrik Larsson Lyon

VD Hexatronic Group

För eventuella frågor kontakta:

· Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group, 070-650 34 00

www.hexatronicgroup.com

Hexatronic Group AB (publ) är en svensk koncern med fokus på system- och produktlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av system- och produktlösningar för infrastruktur inom passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate® och Wistom. I koncernen finns de svenska bolagen Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB (Hudiksvall, www.hexatronic.com), Hexatronic Elektronik och Data AB (Göteborg, www.hexatronic.se), Memoteknik AB (Skellefteå, www.memoteknik.se), The Blue Shift AB (Stockholm, www.blueshift.se), TD Fiberoptik Örebro AB (Örebro, www.tdfiberoptik.se), och Proximion AB (Kista, www.proximion.com) samt de utländska dotterbolagen Hexatronic AS (Oslo, www.tdfiberoptikk.no), Hexatronic US Inc. och Hexatronic Tianjin Trading Co., Ltd. Alla bolag inom koncernen utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic marknadsför sina system- och produktlösningar till operatörer, telekomföretag, nätägare, distributörer samt systemintegratörer globalt. Koncernen har egna försäljningskontor och/eller dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Kina, Storbritannien samt USA. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har ca 230 anställda. Koncernen är listad på Nasdaq First North under tickern HTRO. För mer information se www.hexatronicgroup.com.