Magnus Angermund ny Marknadschef för Hexatronic Group

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 17 december 2015

Magnus Angermund ny Marknadschef för Hexatronic Group

Hexatronic Group AB (publ) är en svensk koncern med fokus på system- och produktlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av system- och produktlösningar för infrastruktur inom passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate® och Wistom. I koncernen finns de svenska bolagen Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB (Hudiksvall, www.hexatronic.com), Hexatronic Elektronik och Data AB (Göteborg,

Magnus Angermund har anställts, till en för koncernen ny tjänst, som Marknadschef. I rollen som Marknadschef för Hexatronic Group ligger främst ansvaret för att vidareutveckla koncernens varumärken samt systemerbjudande.

- Vi är otroligt glada över att ha lyckats rekrytera Magnus till Hexatronic. Magnus kommer närmast från en tjänst som VD för Enaco AB och har en mycket gedigen erfarenhet inom telekom- och datacenterbranschen, både från mindre och medelstora företag samt som entreprenör. Med Magnus ombord kommer vi få en mycket stark resurs för att vidareutveckla vårt systemerbjudande, koncernens varumärken samt strategiarbete, säger Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group.

Magnus kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp och tillträder den 4 april 2016.

Hisings Backa 17 december 2015.

Henrik Larsson Lyon

VD Hexatronic Group

För eventuella frågor kontakta:

· Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group, 070-650 34 00

www.hexatronic.se), Memoteknik AB (Skellefteå, www.memoteknik.se), The Blue Shift AB (Stockholm, www.blueshift.se), TD Fiberoptik Örebro AB (Örebro, www.tdfiberoptik.se), Proximion AB (Kista, www.proximion.com) samt de utländska dotterbolagen Hexatronic AS (Oslo, www.tdfiberoptikk.no), Hexatronic US Inc. och Hexatronic Tianjin Trading Co., Ltd. Alla bolag inom koncernen utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar främst inom fiberkommunikation. Hexatronic marknadsför sina system- och produktlösningar till operatörer, telekomföretag, nätägare, distributörer samt systemintegratörer globalt. Koncernen har egna försäljningskontor och/eller dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Kina, Storbritannien och USA. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har ca 230 anställda. Koncernen är listad på Nasdaq First North under tickern HTRO. För mer information se www.hexatronicgroup.com.