1. kvartal 2016: Jobindex vokser på rekrutteringsmarkedet

Det går fortsat godt for Jobindex koncernen. Den samlede nettoomsætning i 1. kvartal 2016 stiger til 67 mio. kr. mod 63 mio. kr. i 1. kvartal 2015. Overskuddet før renter og skat falder til gengæld til 14 mio. kr. mod 21 mio. kr. i 1. kvartal 2015. Forklaringen er bl.a., at der investeres i vækst af rekrutteringsprodukter og på markederne i Sverige og Norge, men også at væksten i jobannoncemarkedet har været langsommere end forventet. Jobindex fastholder forventningerne for hele 2016 om en nettoomsætning i niveauet 275 mio. kr., men nedjusterer forventningerne til driftsoverskud før renter og skat til niveauet 60 mio. kr. mod tidligere forventet 70 mio. kr.

Salget af rekrutteringsprodukter vokser til gengæld kraftigt. Jobindex rapporterer i denne kvartalsrapport for første gang resultater for sine rekrutteringsprodukter separat. Rekrutteringsprodukterne voksede med hele 75% sammenlignet med 1. kvartal 2015. Rekrutteringsprodukterne giver stadig underskud, og det er bl.a. på grund af investeringer i vækst af disse, at omkostningerne er vokset hurtigere end indtægterne.

Jobindex vokser også kraftigt i Sverige, hvor brandet markedsføres som Jobbsafari. Markedsføringen er øget, og Jobbsafari er nu blandt de 3 største kommercielle jobsites i Sverige målt på unikke besøgende. Jobbsafari mangler stadig at omsætte de flotte trafiktal til omsætning, men omsætningen voksede med hele 80% sammenlignet med 1. kvartal 2015, og potentialet i Sverige er naturligvis stort.

Adm. direktør Kaare Danielsen, Jobindex A/S, tlf: 38323360, mail: investor@jobindex.dk
         Godkendt rådgiver Jakob Tolstrup Kristensen, Clearwater International K/S, tlf: 70225033

Kvartalsrapport 1. kvartal 2016 v3.pdf