Hexatronic investerar i mikrokabellinje för att möta ökad efterfrågan

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 20 maj 2016

Hexatronic investerar i mikrokabellinje för att möta ökad efterfrågan

Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB, ett helägt dotterbolag till Hexatronic Group AB, har beslutat att investera i en ny linje för att producera mikrokablar i bolagets fabrik i Hudiksvall.

Efter framgångarna med bolagets mikrokabel Hexatronic Viper och förväntad fortsatt mycket stark försäljningstillväxt investerar bolaget i en ny linje för mikrokabelproduktion. Investeringen ger bolaget en mer än fördubblad produktionskapacitet samt möjliggör en ökad sortimentsbredd avseende Viperserien.

Med denna investering och investeringen i ny duktlinje, som offentliggjordes i november 2015, säkerställer bolaget kapaciteten för fortsatt expansion de närmaste åren.

Investeringen uppgår till ca 15 MSEK och installationen beräknas vara slutförd runt årsskiftet 2016/17.

Hisings Backa 20 maj 2016

Henrik Larsson Lyon

VD Hexatronic Group

För eventuella frågor kontakta:

· Henrik Larsson Lyon, VD Hexatronic Group, 070-650 34 00

Hexatronic Group AB (publ) är en koncern som utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar med huvudsaklig fokus på den fiberoptiska marknaden. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av innovativa system- och produktlösningar för infrastruktur inom främst passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate®, FibreHub(TM), Matrix, DCIO(TM), Basic Broadband(TM) och Wistom®. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har bolag i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien, Kina och USA. Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm under tickern HTRO. För mer information, se www.hexatronicgroup.com.