Ändrad sammansättning i valberedningen inför årsstämma 2016

Hexatronic Group AB (publ)

Pressmeddelande 29 september 2016

Ändrad sammansättning i valberedningen inför årsstämma 2016

På grund av att Accendo Capital ökat sitt aktieinnehav i Hexatronic Group och per den 15 september 2016 var en större aktieägare än Chirp AB har Chirps ledamot i valberedningen ersatts av en ledamot utsedd av Accendo Capital.

Hexatronic Groups valberedning består nu av följande ledamöter:
  • Göran Nordlund, i egenskap av styrelseordförande i Hexatronic Group samt större aktieägare
  • Henri Österlund, representerar Accendo Capital
  • Erik Fischbeck, representerar Erik Fischbeck Holding AB
  • Jonas Nordlund, representerar sig själv
  • Gert Nordin, representerar sig själv

Gert Nordin är ordförande i valberedningen.

Valberedningen har utsetts i enlighet med den instruktion som fastställdes vid årsstämman 2015. Valberedningen representerar tillsammans ca 44,8 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i bolaget. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2016 samt på bolagets hemsida, www.hexatronicgroup.com.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2016 kan göra detta genom e-post till lennart.sparud@hexatronic.se (rubricera "Till Valberedningen").

Göteborg 29 september 2016

Vid eventuella frågor kontakta

Göran Nordlund
Styrelseordförande Hexatronic Group AB (publ)
Tel: 070-433 13 20

Hexatronic Group AB (publ) är en koncern som utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar med huvudsaklig fokus på den fiberoptiska marknaden. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av innovativa system- och produktlösningar för infrastruktur inom främst passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate®, FibreHub(TM), Matrix, DCIO(TM), Basic Broadband(TM) och Wistom®. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har bolag i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien, Kina, Nya Zeeland och USA. Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm under tickern HTRO. För mer information, se www.hexatronicgroup.com.

2016-09-29 Ändrad valberedning inför årsstämma 2016