THE INTERNET OF CARS V.O.F. IS VOORNEMENS OM AANBEVOLEN OPENBAAR BOD IN CONTANTEN UIT TE BRENGEN OP DOCDATA N.V.

Dit is een gezamenlijk persbericht van DOCDATA N.V. enerzijds en The Internet of Cars V.O.F. ('TIOC'), vertegenwoordigd door Loca Holding B.V. en Morgen Beheer B.V., anderzijds, ingevolge artikel 5 lid 1 en artikel 7 lid 4 van het Besluit openbare biedingen Wft ('Bob') in verband met het voorgenomen openbare bod door TIOC op alle geplaatste en uitstaande gewone aandelen in het kapitaal van DOCDATA N.V. Deze mededeling en de daaraan gerelateerde documentatie zijn geen aanbod, of een uitnodiging voor het doen van een aanbod, om aandelen DOCDATA N.V. te kopen of hier op in te schrijven. Een openbaar bod zal slechts worden uitgebracht door middel van een goedgekeurd biedingsbericht.

KERNPUNTEN VAN DE TRANSACTIE

• TIOC en DOCDATA N.V. hebben voorwaardelijke overeenstemming bereikt over een aanbevolen openbaar volledig bod door TIOC op alle geplaatste en uitstaande gewone aandelen DOCDATA N.V. tegen een biedprijs van EUR 0,20 per aandeel, verminderd per aandeel met enige dividend- of andere uitkering op de aandelen die wordt aangekondigd dan wel betaald voorafgaande aan de afwikkeling van het voorgenomen bod ('de Biedprijs') in contanten ('het Bod').

• De Raad van Commissarissen en de Directie van DOCDATA N.V. steunen het Bod en zijn voornemens het unaniem aan te bevelen, aangezien zij van mening zijn dat de Biedprijs een faire prijs is omdat de huidige verwachting is dat na afwikkeling van alle verplichtingen van de beursholding nog slechts een bedrag in de range van EUR 0,07 tot EUR 0,09 per aandeel aan banktegoed resteert. Daarbij komt dat een liquidatie en vereffening van de beursgenoteerde holdingvennootschap naar de mening van de Raad van Commissarissen en de Directie een zeer reëel alternatief is voor het Bod, nadat het eerder door Cocoondd B.V. uitgebrachte aanbevolen openbare bod van EUR 0,35 per aandeel in contanten niet gestand is gedaan naar aanleiding van het niet halen van de minimale aanmeldingsdrempel.

• TIOC is zogenoemde 'irrevocables' overeengekomen met een aantal aandeelhouders van DOCDATA N.V., die gezamenlijk een aandelenbelang vertegenwoordigen van 50,01%. Als gevolg daarvan zijn de voornoemde aandeelhouders gehouden om, onder daartoe gebruikelijke voorwaarden, hun aandelen aan te melden onder het Bod.

• Na gestanddoening van het Bod zal de strategie van DOCDATA N.V. gericht zijn op het aanbieden van locatie- en situatie specifieke diensten voor automobilisten.

Klik op onderstaande link voor het volledige gezamenlijke persbericht.

------------------------------------------

Het beursgenoteerde DOCDATA N.V. bestaat na de in december 2015 afgeronde verkoop van de twee volledig autonome "lines of business" Docdata en IAI uitsluitend nog uit de vennootschap DOCDATA N.V. zelf.

Waalwijk, Nederland, 14 oktober 2016

Verdere informatie:       DOCDATA N.V., M.E.T. Verstraeten, CFO, Tel. (0416)631100
Corporate website:       www.docdatanv.com

Verdere informatie:       The Internet of Cars V.O.F., G.J. van Lookeren Campagne, Tel. (06)22186209