Persbericht: ABN AMRO Den Haag start proef om klanten per wijkbus naar de bank te brengen

ABN AMRO Den Haag start proef om klanten per wijkbus naar de bank te brengen

Den Haag, 9 februari 2017ABN AMRO start op 20 februari een proef om klanten die naar het nieuwe bankkantoor aan de Koningskade 30 in Den Haag willen, gratis met de wijkbus op te halen en thuis te brengen. De service is ook voor klanten van ABN AMRO MeesPierson. Voor de nieuwe service is de bank een samenwerking aangegaan met Stichting Wijkbus Haagse Hout. Vooralsnog is de bus alleen beschikbaar voor inwoners van de wijken Bezuidenhout en Benoordenhout. De proef duurt drie maanden. Als de proef succesvol verloopt, overweegt ABN AMRO de bus ook voor klanten uit andere wijken in te zetten.

Vanwege sterk teruglopend klantbezoek besloot ABN AMRO onlangs de kantoren aan de Wassenaarseweg en het Willem Royaardsplein te sluiten. Steeds vaker kiezen klanten voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen, zoals via de webcam, telefoon, chat of email. Voor sommige klanten, waaronder ouderen, gaan deze ontwikkelingen soms te snel. Zij regelen hun dagelijkse bankzaken liever in een bankkantoor.

Optimale dienstverlening belangrijk
Kees Olivier, Directeur Dagelijkse Bankzaken ABN AMRO kantoor Koningskade in Den Haag: "In de wijken Bezuidenhout en Benoordenhout wonen veel oudere en hulpbehoevende klanten. Zij hebben na de sluitingen van de kantoren moeite om ons nieuwe kantoor aan de Koningskade te bereiken." Martijn Storsbergen, Directeur ABN AMRO MeesPierson Den Haag vult aan: "Door hen met de wijkbus op te laten halen en terug thuis te brengen, maken we het eenvoudiger om ons kantoor te bezoeken. Zo kunnen alle klanten hun bankzaken doen zoals zij het prettigst vinden."

De wijkbus bestellen
De wijkbus is door klanten van ABN AMRO te bestellen één dag voordat het bankbezoek plaatsvindt door te bellen naar 070-3477498. De wijkbus is op werkdagen beschikbaar van 10.00 uur en 12.00 uur, en van 12.45 uur tot 16.30 uur. Op zaterdag rijdt de wijkbus tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De wijkbus rijdt van het huisadres naar het ABN AMRO kantoor aan het Koningskade 30 in Den Haag en terug. De service is gratis.

Opening Seniorenloket
ABN AMRO opent in het kantoor aan de Koningskade het Seniorenloket. Hier kunnen oudere klanten, eventueel met hun kinderen, elke maandag terecht voor vragen over dagelijkse bankzaken, maar ook specifieke adviezen over bijvoorbeeld schenken, erven en het levenstestament krijgen. Bovendien is het mogelijk om te kijken hoe bankzaken het beste geregeld kunnen worden in latere levensfasen. Het gebruik van het Seniorenloket is een gratis service.

Noot voor de redactie / niet voor publicatie
Voor vragen kunt u contact opnemen met ABN AMRO persvoorlichting tel. 020 - 628 89 00.

PDF Persbericht ABN AMRO - Wijkbus Den Haag