Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj : Selvittäjä on pyytänyt Talvivaaran saneerausohjelmaehdotuksen vahvistamista

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
6.3.2017

Selvittäjä on pyytänyt Talvivaaran saneerausohjelmaehdotuksen vahvistamista

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj ("Talvivaara" tai "Yhtiö") ilmoittaa, että Yhtiön yrityssaneerauksen selvittäjä on tänään jättänyt Espoon käräjäoikeudelle pyynnön vahvistaa Talvivaaran saneerausohjelmaehdotus. Saneerauksen selvittäjän vahvistamispyynnön mukaan kaikki saneerausohjelmaehdotuksen vahvistamiselle ja voimaantulolle asetetut erityisehdot on täytetty. Selvittäjän 10.4.2015 Espoon käräjäoikeuteen jättämän lopullisen saneerausohjelmaehdotuksen mukaan selvittäjän tuli ilmoittaa käräjäoikeudelle erityisehtojen täyttymisestä sekä pyytää saneerausohjelmaehdotuksen vahvistamista 10.4.2017 mennessä.

Yrityssaneerausohjelmaehdotuksen voimaantulo edellyttää Espoon käräjäoikeuden päätöstä. Talvivaara odottaa Espoon käräjäoikeuden päättävän yrityssaneerausohjelman vahvistamisesta muutamien viikkojen kuluessa. Yhtiö tiedottaa oikeuden päätöksestä asianmukaisesti.

Selvittäjän vahvistuspyyntö on saatavilla Yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.talvivaara.com/sijoittajat/yrityssaneeraus.

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Puh 020 7129 800
Pekka Perä, toimitusjohtaja
Pekka Erkinheimo, varatoimitusjohtaja

Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy Puh 020 7765765