F-Secure panostaa kasvuun ja aloittaa YT-neuvottelut investointien uudelleenkohdistamiseksi

F-Secure Oyj, pörssitiedote, 20.3. 2017, klo 10:10

Aiemmin tilinpäätöstiedotteessa kerrotun mukaisesti F-Secure lisää tänä vuonna merkittävästi investointeja yritystietoturvaan kiihdyttääkseen yhtiön kasvua entisestään. Varmistaakseen, että investoinnit kohdentuvat osa-alueisiin, jotka ovat kriittisimpiä kasvun tukemiselle sekä yhtiön kilpailukyvyn säilyttämiselle, F-Secure on tänään aloittanut yhteistoimintaneuvottelut resursoinnin uudelleenkohdistamiseksi.

Samu Konttinen, toimitusjohtaja:

“Emme hae näillä toimilla kulusäästöjä tai lyhyen aikavälin voittoja, vaan investoimme nyt kasvuun enemmän kuin koskaan. Viime vuonna kasvatimme henkilöstömäärämme 11 prosentilla, ja jatkamme tänäkin vuonna aktiivista rekrytointia painopistealueillamme. Haluamme nopeuttaa kasvuamme luomalla uusia kyvykkyyksiä keinoälyn ja big datan hyödyntämisessä sekä panostamalla entistä enemmän myyntiin ja markkinointiin. Lisäksi kiihdytämme tuotekehitystämme yksinkertaistamalla tuotehallintoamme ja liiketoiminnan kehittämistä. Samoin virtaviivaistamme tukitoimintojamme. Uskomme vakaasti, että ehdotettujen muutosten avulla F-Securesta tulee entistä kilpailukykyisempi, innovatiivisempi ja tuottavampi liiketoimintamme jatkaessa kasvuaan.”

Neuvottelut alkavat 21.3.2017. Ehdotettujen toimenpiteiden odotetaan johtavan enimmillään kolmenkymmenen henkilön vähentämiseen. Neuvottelujen arvellaan päättyvän huhtikuun lopussa.

Yhtiön näkymät vuodelle 2017 säilyvät ennallaan:

• F-Secure odottaa yhtiön liikevaihdon kasvavan vuonna 2017 edelliseen vuoteen verrattuna (2016: 158,3 milj. eur)
  • Liikevoiton odotetaan olevan 8–12 miljoonaa euroa ( 2016: 19,2 milj. eur, 12% liikevaihdosta); kannattavuuden ennustetaan vuonna 2017 olevan heikoimmillaan ensimmäisellä neljänneksellä tyypillisen kausivaihtelun seurauksena, ja paranevan selvästi vuoden loppua kohden

Lisätietoa:

Lehdistölle: Sandra Proske,  Director, Communications, sandra.proske@f-secure.com, +49 17670036664

Sijoittajille: Tapio Pesola, Investor Relations Manager, tapio.pesola@f-secure.com, +358 44 3734693