Coloplast får tildelt Red Dot designpris for kvalitetsdesign

Coloplasts Biatain Silicone® sizes & shapes er blevet tildelt Red Dot-prisen, en internationalt anerkendt forbruger- og designpris, hvor brugeroplevelse og produktæstetik er i fokus.

Red Dot-prisen har siden 1954 været en global målestok inden for design og innovation med fokus på brugeroplevelse og æstetik inden for en bred vifte af forbrugerprodukter. I år deltog 5500 produkter fra 54 lande i konkurrencen, og de blev alle bedømt af en uafhængig, international gruppe af designeksperter.

Red Dots grundlægger og CEO, professor Dr. Peter Zec, udtaler: “Vinderne af Red Dot-prisen er dem, der har udviklet den rigtige designstrategi. De har set, at godt design går hånd i hånd med økonomisk succes. En designpris tildelt af vores kritiske Red Dot-jury er en anerkendelse af høj designkvalitet og et udtryk for, at en virksomhed er lykkedes med sin designpolitik.”

Coloplasts sårplejeforretning deltog med sin Biatain Silicone sizes & shapes-portefølje, som i konkurrence med innovativt design fra forskellige brancher blev tildelt en Red Dot Award som et af verdens bedste produktdesign i 2017.

Biatain Silicone-produkterne er bløde, fleksible og absorberende skumbandager med silikoneklæber til behandling af kroniske sår. Biatain Silicone sizes & shapes blev lanceret i 2016 som en udvidelse af Biatain Silicone-porteføljen. Den nye serie består af otte nye størrelser, der tilpasser sig kroppens form.
De nye produkter er i dag lanceret i 14 lande verden over.

Øget fokus på vækst i sårpleje

“Vi er meget stolte af og meget glade for at have vundet en Red Dot-designpris, som jo internationalt er en stor anerkendelse inden for design. Produkterne i Biatain Silicone sizes & shapes-serien er udformet efter Coloplasts design-DNA, hvilket vil sige, at brugeren ikke blot skal opleve et produkt, der sikrer bedre absorbering og hurtigere heling, men også et intuitivt produkt med et design, der er tilpasset deres livsstil og som ikke ligner et medicinsk produkt,” udtaler Nicolai Buhl, Senior Vice President for Coloplast’s hud- og sårplejeforretning.

“Lanceringen af Biatain Silicone-porteføljen har været med til at øge væksten i vores sårplejeforretning i de senere år, og med denne seneste udvidelse forventer vi at kunne øge væksten yderligere,” slutter Nicolai Buhl.

Designteamet bag Biatain Silicone sizes & shapes rejser i juli 2017 til Essen i Tyskland for at modtage designprisen ved Red Dot gallafesten.

CONTACTS

Dennis Kaysen