Talvivaaran nimitystoimikunnan kokoonpano ja sen yhtiökokoukselle tehtävien ehdotusten aikataulu

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj

12.4.2017

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n ("Talvivaara" tai "Yhtiö") osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelee yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten valitsemiseen ja hallituksen jäsenten palkkioihin liittyen.

Nimitystoimikunnan tänään pidetyn vuotuisen järjestäytymiskokouksen jälkeen nimitystoimikunnan kokoonpano on seuraava:

• Pauli Anttila, sijoituspäällikkö, Solidium Oy:n nimittämänä
  • Tommi Mäkelä, sijoituspäällikkö, Apteekkien Eläkekassan nimittämänä
  • Pekka Perä, Talvivaaran toimitusjohtaja, Yhtiön osakkeenomistajan ominaisuudessa
  • Tapani Järvinen, Talvivaaran hallituksen puheenjohtaja
  • Solveig Törnroos-Huhtamäki, Talvivaaran hallituksen jäsen ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja

Toimikunnan työjärjestyksen mukaan neljä toimikunnan jäsentä nimeää neljä osakkeenomistajaa, joiden omistus on suurin Yhtiön kaikkien osakkeiden edustamasta äänimäärästä syyskuun viimeisenä arkipäivänä ennen varsinaista yhtiökokousta. Mikäli osakkeenomistaja ei enää ole Yhtiön kymmenen suurimman osakkeenomistajan joukossa, kyseisen osakkeenomistajan nimeämän jäsenen on kuitenkin työjärjestyksen mukaan erottava. Yhtiön saneerausohjelmaehdotuksen mukaisesti toteutetun konversioannin johdosta kymmenen suurimman osakkeenomistajan joukko muuttui olennaisesti vuoden 2017 alussa. Konversioannin johdosta vapautuneita paikkoja tarjottiin helmikuun 2017 lopussa Yhtiön kymmenen suurimman osakkeenomistajan joukkoon kuuluville osakkeenomistajille. Toimikunnan jäsenistä kolme on Yhtiön suurimpien osakkeenomistajien nimittämiä jäseniä.

Nimitystoimikunnan järjestäytymiskokous valitsi Pauli Anttilan toimimaan toimikunnan puheenjohtajana.

Toimikunnan työjärjestyksen mukaan toimikunnan tulee toimittaa varsinaiselle yhtiökokoukselle annettava ehdotuksensa Yhtiön hallitukselle viimeistään 15. maaliskuuta ennen varsinaista yhtiökokousta ottaen kuitenkin huomioon Yhtiön ilmoittamat yhtiökokous- ja tiedottamisaikataulut. Yhtiön varsinainen yhtiökokous on suunniteltu alustavasti järjestettäväksi 15.6.2017. Toimikunta toimittaa ehdotuksensa Yhtiön hallitukselle ennen yhtiökokouskutsun julkistamista.

Pauli Anttila, toimikunnan puheenjohtaja, Solidium Oy, Puh 010 830 8909

Attachments: