Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj : Espoon käräjäoikeus on vahvistanut Talvivaaran saneerausohjelmaehdotuksen

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
2.6.2017

Espoon käräjäoikeus on vahvistanut Talvivaaran saneerausohjelmaehdotuksen - uusien liiketoimintojen kehitys ja rahoituksen hankkimisen valmistelu etenevät

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj ("Talvivaara" tai "Yhtiö") ilmoittaa, että Espoon käräjäoikeus on tänään 2.6.2017 vahvistanut Yhtiön saneerausohjelmaehdotuksen ja hyväksynyt ohjelman voimaantulon mahdollisesta muutoksenhausta huolimatta. Päätöksen myötä Talvivaaran saneerausmenettely on lakannut.

Yhtiön yrityssaneerauksen selvittäjä jätti 6.3.2017 Espoon käräjäoikeudelle pyynnön vahvistaa Talvivaaran saneerausohjelmaehdotus, kun kaikki saneerausohjelmaehdotuksen vahvistamiselle ja voimaantulolle asetetut erityisehdot oli täytetty.

Talvivaara keskittyy nyt uusien liiketoimintojensa kehittämiseen, kaupallistamiseen ja rahoittamiseen sekä saneerausohjelman mukaisten, noin 9,6 MEUR maksuvelvoitteiden hoitamiseen. Saneerausohjelman vahvistamisen myötä lisärahoituksen hankkiminen uusiin liiketoimintoihin ja saneerausvelvoitteiden hoitamiseen voi edetä suunnitelman mukaan. Käräjäoikeuden vahvistaman saneerausohjelman mukaan Yhtiöllä on kaksi vuotta aikaa suorittaa saneerausohjelman mukaiset vakuudelliset ja vakuudettomat velat velkojille.

Talvivaara tiedottaa pörssisääntöjen mukaisesti valittujen liiketoimintojen ja liiketoimintamahdollisuuksien etenemisestä ja kehityksestä.

Espoon käräjäoikeuden saneerausohjelman vahvistamispäätös ja vahvistettu ohjelma on saatavilla Yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.talvivaara.com/sijoittajat/yrityssaneeraus.

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Puh +358 20 7129 800
Pekka Perä, toimitusjohtaja
Pekka Erkinheimo, varatoimitusjohtaja

Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy Puh 020 7765765