Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
15.6.2017

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n ("Talvivaara" tai "Yhtiö") tänään 15.6.2017 klo 11 alkaen pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa hyväksyttiin kaikki 18.5.2017 päivätyssä yhtiökokouskutsussa mainitut päätösehdotukset Yhtiön hallituksen esitysten sekä Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan yhtiökokouksen aikana muokatun ehdotuksen mukaisesti.

Talvivaaran varsinainen yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilivuodelta 2016. Yhtiökokous päätti, että osinkoa ei makseta ja että tilikauden voitto kirjataan taseen voitto/tappio-tilille.

Hallitus ja tilintarkastaja

Yhtiökokous vahvisti Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotuksen mukaisesti, että hallituksen jäsenten vuotuisia palkkioita muutetaan vuoden 2018 varsinaiseen yhtiökokoukseen päättyvälle toimikaudelle seuraavasti: hallituksen puheenjohtaja: EUR 75.000/vuosi (aiemmin 84.000/vuosi), tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja: EUR 48.000/vuosi ja ei-työsuhteinen hallituksen jäsen: EUR 43.000/vuosi (aiemmin EUR 48.000/vuosi). Hallituksen työsuhteisen jäsenen palkkio sisältyy hänelle maksettavaan peruspalkkaan eikä sitä makseta erikseen. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaa lukuun ottamatta hallituksen valiokuntatyöskentelystä ei makseta ylimääräistä korvausta. Hallituksen ja sen valiokuntien kokouksista ei myöskään makseta erillistä kokouspalkkiota. Matkakulut korvataan Yhtiön matkustussäännön mukaisesti.

Yhtiön toimitusjohtajan Pekka Perän ilmoitettua kokouksessa, ettei hän asetu enää uudelleen valittavaksi Yhtiön hallitukseen yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenmääräksi nimitystoimikunnan muokatun ehdotuksen mukaisesti kolme (3). Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Tapani Järvinen, Stuart Murray ja Solveig Törnroos-Huhtamäki.

Yhtiökokous vahvisti, että tilintarkastajalle maksetaan palkkio Yhtiön hyväksymän laskun mukaan. Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy, joka on ilmoittanut, että päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Juha Wahlroos.

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Tel +358 20 7129 800
Pekka Perä, toimitusjohtaja