Neo Industrial Oyj: Korjaus yhtiökokouskutsuun ja osakkeenomistajien ehdotus yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten lukumäärästä ja hallituksen kokoonpanosta

NEO INDUSTRIAL OYJ  PÖRSSITIEDOTE  7.3.2018 klo 10.30

KORJAUS YHTIÖKOKOUSKUTSUUN JA OSAKKEENOMISTAJIEN EHDOTUS YHTIÖKOKOUKSELLE HALLITUKSEN JÄSENTEN LUKUMÄÄRÄSTÄ JA HALLITUKSEN KOKOONPANOSTA

Neo Industrial Oyj julkisti 1. maaliskuuta 2018 kutsun 22. maaliskuuta 2018 pidettävään varsinaiseen yhtiökokoukseen.

Taseen osoittaman voiton käyttämisestä ja osingonmaksusta päättämistä koskevassa kutsun 9. kohdassa oli virheellinen osingonmaksun ensimmäisen erän maksupäivä. Oikea osingonmaksun ensimmäisen erän maksupäivä on 4.4.2018.

Ohjeita kokoukseen osallistujille koskevassa kutsun C. kohdassa oli virheellinen yhtiökokouksen täsmäytyspäivä. Oikea yhtiökokouksen täsmäytyspäivä on 12.3.2018. Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on siten osakkeenomistajalla, joka on viimeistään 12.3.2018 rekisteröitynyt Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon, ja joka on lisäksi ilmoittanut osallistumisestaan yhtiölle viimeistään 19.3.2018 kello 16.00.

Vastaavasti hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajalla on oikeus osallistua yhtiökokoukseen niiden osakkeiden nojalla, joiden perusteella tällaisella osakkeenomistajalla olisi oikeus olla merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään osakasluetteloon 12.3.2018. Osallistuminen edellyttää lisäksi, että osakkeenomistaja on näiden osakkeiden nojalla viimeistään 19.3.2018 klo 10.00 mennessä merkitty tilapäisesti Euroclear Finland Oy:n pitämään osakasluetteloon.

Neo Industrial Oyj on tänään saanut tietoonsa osakkeenomistajien, jotka edustavat enemmän kuin 50 prosenttia äänistä, ehdotukset yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten lukumäärästä ja hallituksen kokoonpanosta:

Osakkeenomistajat, jotka edustavat enemmän kuin 50 prosenttia äänistä, ehdottavat yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan neljä (4) ja että varajäseniä ei valita.

Osakkeenomistajat, jotka edustavat enemmän kuin 50 prosenttia äänistä, ehdottavat yhtiökokoukselle, että hallitukseen valitaan seuraavat henkilöt: Markku E. Rentto, Jukka Koskinen, Marjo Matikainen-Kallström ja Ari Järvelä. Edellä mainitut osakkeenomistajat ehdottavat, että hallituksen puheenjohtajaksi valitaan Markku E. Rentto ja varapuheenjohtajaksi Jukka Koskinen.

Hyvinkäällä 7. maaliskuuta 2018

Neo Industrial Oyj

Lisätietoja:
Ralf Sohlström, toimitusjohtaja, Neo Industrial Oyj, 040 770 2720

NASDAQ Helsinki

www.neoindustrial.fi

Neo Industrial Oyj:n strategiana on investoida pääasiassa teollista liiketoimintaa harjoittaviin ja keskenään synergiaetuja tarjoaviin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on kehittää ostettuja yrityksiä aktiivisella omistajuudella ja luoda niihin lisää arvoa. Tuottoa sijoitukselle syntyy osinkona ja arvonnousuna. Neo Industrialin B-osake noteerataan NASDAQ Helsingin päämarkkinalla. Neo Industrialin teollisena toimialana on kaapeliteollisuus.