Aktia vahvistaa asiakaspalvelua rekrytoimalla Vaasaan uuden tiimin paikasta riippumattomaan palveluun

Aktia panostaa digitaalisten palvelujen kehityksen lisäksi vahvasti myös perinteisten palvelukanavien kehitykseen. Tätä tukemaan Vaasaan rekrytoidaan uusi tiimi palvelemaan henkilöasiakkaita tileihin, kortteihin, lainoihin ja muuhun pankkiasiointiin liittyvissä kysymyksissä. Vaasa on Aktialle tärkeä alue, jossa Aktia tiivistää yhteistyötään oppilaitosten kanssa tarjoamalla uusia työtehtäviä alan oppilaitoksista valmistuville.

Pankkipalveluiden kysyntä siirtyy yhä enenevissä määrin konttoreista paikkariippumattomiin kanaviin. Uusi Vaasaan perustettava asiakaspalvelutiimi vastaa tähän asiakaskäyttäytymisen muutokseen.

”Meillä on vahva panostus digitaalisen asioinnin ja palvelujen kehitykseen, mutta haluamme kehittää palvelutarjontaamme mahdollisimman monipuolisesti asiakkaiden tarpeiden pohjalta. Yhä harvempi haluaa asioida konttorissa ja hoitaa sen sijaan asiat paikasta riippumatta, puhelimessa tai sähköisesti. Nyt perustettavalla tiimillä vastaamme tähän tarpeeseen ja se tulee olemaan osa pääosin pääkaupunkiseudulla toimivaa asiakaspalveluyksikköä”, Aktian operatiivisesta toiminnasta vastaava johtaja Juha Hammarén toteaa.

Päätös rakentaa uusi tiimi Vaasaan tuo Aktian toimintaan joustavuutta ja vahvistaa samalla Aktian asemaa Pohjanmaalla.

”Yksi Aktian alueellisista osaamiskeskuksista sijaitsee Vaasassa ja sen toimintaa on laajennettu vuosien varrella vastaamaan paremmin paitsi alueelliseen myös koko yhtiön asiakaskunnan tarpeisiin. Tämä on luonteva jatko kehitykselle. Lisäksi olemme tiivis osa paikallisyhteisöä myös omistajasäätiöidemme kautta”, sanoo Hammarén.

”Vaasan yksiköllä on vahva rooli Aktian toiminnassa ja meillä on pitkät perinteet tällä alueella. Vaasan vahvuutena on myös yhteistyö alueen oppilaitosten kanssa. Sovimme esimerkiksi viime vuoden lopulla yhteistyöstä Yrkeshögskolan Novian kanssa. Nyt se tiivistyy entisestään, kun voimme tarjota ammattiin valmistuville uusia työpaikkoja. Aktian asiakkaista lähes puolet on ruotsinkielisiä, joten uuteen tiimiin on Vaasassa hyvät mahdollisuudet löytää henkilöt, jotka pystyvät auttamaan asiakkaitamme tarvittavilla kielillä”, Aktian Pohjanmaan aluejohtaja Stefan Grönholm kertoo.

Lisätiedot medialle:

Juha Hammarén, operatiivisesta toiminnasta vastaava johtaja, 0400 318 588, juha.hammaren@aktia.fi

Stefan Grönholm, aluejohtaja, Pohjanmaa, 050 385 3035, stefan.gronholm@aktia.fi

Aktia tarjoaa laajan valikoiman pankki-, varainhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälitysratkaisuja. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 380 000 asiakasta, joita palvellaan konttoreissa, verkossa, mobiileissa käyttöliittymissä ja puhelimitse. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta saa osoitteesta www.aktia.com.